به گزارش شهریار، احمد زارعی اظهار کرد: پایانه های مسافربری اولین جایی است که یک مسافر با آن مواجه میشود و اداره گردشگری شهرداری تبریز میتواند از ظرفیتهای پایانه های مسافربری و شهری برای گردشگری از جمله ایجاد باغ کتاب، باغ موزه، فضای بازی کودکان و … استفاده کند. نمایشگاه هنرهای دستی در پایانه مرکزی برای ارائه خدمات بهتر به مسافران راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: در تابستان تعداد مسافران خروجی و ورودی از پایانه های مسافربری تبریز روزانه بیش از ۱۶ هزار نفر است و در حال حاضر درصد زیادی از مسافران خواستار استفاده از اتوبوسهای ترمینال برای حمل و نقل و مسافرت هستند که این امر لزوم تعامل و همکاری بین دو نهاد گردشگری و پایانه مسافربری را میطلبد چراکه هدف اصلی اداره گردشکری شهرداری تبریز، استقبال از توسعه گردشگری شهری است.
زارعی افزود: ارائه خدمات هوشمند در پایانههای شهری جهت تهیه بلیت برای مسافران و تسهیل شرایط برای آنها بدون حضور فیزیکی در ردیف برنامههای آینده قرار دارد تا هوشمندسازی در پایانههای شهر محقق شود. همچنین در ابعاد نظارتی، پاسخگویی، ارائه مشکلات و نظرسنجیها در حوزه هوشمندسازی بخش بار، تهیه بلیت، خروج مسافران و کنترل فنی دستگاههای اتوبوسرانی در پایانههای شهر تبریز نیازمند هوشمندسازی هستیم که با مشارکت اداره حمل و نقل جادهای، عملیاتی شدن این فرایندها در آینده دنبال میشود.
عیوضی سرپرست اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز نیز با اشاره به آمادگی همکاری دو جانبه با پایانه مسافربری، با بیان چالشها و دغدغههای گردشگری شهری و تاکید بر رفع این چالشها با بهرهگیری از توان و پتانسیلهای پایانه مسافربری در حوزه گردشگری، خواستار همکاری و پیادهسازی ایدههای خلاق سازمان پایانه های مسافربری شد.
نظرات