۶ گروه بینالمللی برای احداث پل خلیج فارس دعوت شدند
پس از ارزیابی کیفی ۱۲ گروه مشارکت برای اجرای طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل خلیج فارس، تعداد شش گروه مشارکت برای شرکت در مناقصه دعوت شدند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و مجری این پروژه ملی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: از شهریور ماه سالجاری که اسناد مناقصه بینالمللی شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل خلیج فارس عرضه شد، تعداد ۱۲ گروه مشارکت متشکل از شرکتهای ایرانی و خارجی در این مناقصه شرکت کردند.
وی افزود: در مرحله بعدی ارزیابی کیفی اسناد ارائه شده توسط ۱۲ گروه مشارکت متقاضی مورد بررسی دقیق و فنی قرار گرفت و در نهایت شش متقاضی موفق به کسب امتیاز لازم برای شرکت در مناقصه شدند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: این شش شرکت برای خرید اسناد نهایی مناقصه پل خلیج فارس دعوت شده و پس از بررسی نهایی اسناد فنی و مالی کنسرسیومهای مذکور، برنده نهایی طرح ملی شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس معرفی میشود.
موسوی با اشاره به حضور فعالانه شرکتهای ایرانی و خارجی در مناقصه پل خلیج فارس اظهار داشت: پس از اعلام برنده نهایی پروژه پل خلیج فارس، این طرح ملی روز ۱۸ بهمن ماه سالجاری با حضور رئیس جمهور پرتلاش کشور کلنگزنی میشود.
این مسئول با اشاره به حمایتهای دولت در اجرای طرحهای ملی در منطقه آزاد قشم تصریح کرد: اجرای طرح پل خلیج فارس موجب رونق و شکوفایی اقتصادی کشور به ویژه در زمینه ترانزیت و حمل و نقل میشود.
مجری پروژه شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس اظهار داشت: اجرای طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس به تصویب دولت رسیده و سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان مجری طرح معرفی شده است.
وی افزود: این طرح در قالب فاینانس اجرا میشود که ۱۵ درصد از اعتبارات پروژه توسط دولت تامین و ۸۵ درصد دیگر توسط سرمایهگذاران داخلی و خارجی تامین میشود.
موسوی ادامه داد: هزینه اجرای این طرح افزون بر ۶۵۰ میلیون یورو پیشبینی شده است که با اجرای آن شاهد تحولی عظیم در اقتصاد کشور و تبدیل منطقه آزاد قشم به عنوان قطب اقتصادی و ترانزیتی خلیج فارس خواهیم بود.
یادآور میشود با اجرای پل خلیج فارس جزیره قشم از طریق بندرلافت به بندر پل در بندرعباس متصل و قشم به عنوان شاهراه اصلی در مسیر کریدور شمال ـ جنوب ایفای نقش میکند.
طرح شبکه جامع ارتباطى قشم شامل احداث پل خلیج فارس (بین قشم و سرزمین اصلی، به طول تقریبی ۲ هزار و ۲۰۰متر)، توسعه و تجهیز بندر بینالمللی کاوه، احداث راهآهن از بندر کاوه تا اتصال به شبکه راهآهن سراسری در محدوده بندر عباس و تکمیل و احداث بزرگراه زمینی از بندر کاوه تا اتصال به بزرگراه سراسری از بندرعباس است.
منبع:فارس
نظرات