جواب اتلاف هزینه‌ها در پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران را چه کسی خواهد داد؟

جواب اتلاف هزینه‌ها در پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران را چه کسی خواهد داد؟

    جواب اتلاف هزینه‌ها در پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران را چه کسی خواهد داد؟

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران در بودجه ردیف دارد اما برخی اراده‌ها بر اراده رئیس جمهور نیز غالب می‌شود، نمی‌دانیم چه اراده‌ای است که مافوق اراده‌های مجلس و دولت است و جواب این اتلاف هزینه و گران تمام شدن و عدم بهره برداری، آمار بالای تصادفات این محور را چه کسی خواهد داد؟

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان پس از تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: حدود ۱۰ سال قبل توافقی میان شهرداری اصفهان و بنیاد تعاون ناجا برای تامین مسکن کارکنان نیروی انتظامی انجام شد. این پروژه مشکلاتی از جمله طولانی شدن، ایجاد اختلافات در کاربری و تراکم، هزینه‌ها و... داشت اما با جلساتی که اخیرا با مسئولان حوزه موردنظر در تهران و اصفهان داشتیم، مسائل بررسی و روشن شد.

    وی ادامه داد: در جلساتی با حضور آقایان نادرالاصلی و حاج رسولی‌ها و مسئولان بنیاد تعاون فراجا توافق، نهایی و منجر به تفاهم‌نامه‌ای شد که امروز در جلسه علنی به امضا می‌رسد.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: براساس این تفاهم‌نامه یک هزار خانواده نیروی انتظامی صاحب مسکن می‌شوند که قدم بزرگی در تامین معیشت کارکنان این حوزه است، تحقق این امر همت مسئولان امر را می‌طلبید و امیدواریم این همت تا به سرانجام رسیدن کامل طرح ادامه یابد.

    وی تصریح کرد: در کشور خود تلاش و کوشش دولت‌ها را شاهد بوده و هستیم که جای تشکر دارد اما جای تاسف دارد که پروژه بزرگی به نام قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان از ۲۶ سال پیش کلید خورده و از ۱۲ سال پیش در بودجه ملی پیرامون آن عدد گذاشته شده است، فرآیندهای مختلف را طی کرده اما تاکنون به سرانجام نرسیده است.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: شرکتی که متولی انتقال دانش فنی است عین این پروژه را در اندونزی طی ۴ سال انجام داده است. در چین نیز ۲۰ هزار کیلومتر همین سامانه را اجرا کرده و حالا سوال است که چرا ۱۲ سال باید بگذرد و کاری انجام ندهد.

    وی خاطرنشان کرد: از مهر پارسال تا کنون این پرونده در بانک مرکزی دست به دست می‌شود که اصلا آیا این طرح توجیه اقتصادی دارد یا نه. در حالی که بخش‌های زیادی از پروژه آماده ریل گذاری است، پروژه در بودجه ردیف دارد اما برخی اراده‌ها بر اراده رئیس جمهور نیز قالب می‌شود، نمی‌دانیم چه اراده‌ای است که مافوق اراده‌های مجلس و دولت است و جواب این اتلاف هزینه و گران تمام شدن و عدم بهره برداری، آمار بالای تصادفات این محور را چه کسی خواهد داد؟ ظاهرا مصونیت فوق العاده‌ای برای کسانی که سنگ می‌گذارند و مانع می‌شوند وجود دارد!

    نورصالحی بیان کرد: همه این‌ها در حالی است که ۲۰ کیلومتر منتهی به اصفهان نیز هنوز به دنبال مخالفت‌هایی که می‌شود تعیین تکلیف نشده و ضمان شرعی برای کسانی که سنگ‌اندازی در این مسیر می‌کنند وجود دارد.

    وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ سال است کارخانه ریسباف به اسم موزه تملک شده و یک سوم این کارخانه تاریخی تخریب شده اما هنوز بین بانک ملی و وزارت راه اختلاف وجود دارد. اخیرا نیز شنیده‌ایم که به دنبال بهره‌برداری تجاری هستند. از مسئولان استانی و ملی می‌خواهیم که وارد شوند و موضوع را حل و فصل کنند.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات