با ایجاد پنجره واحد توسط شهرداری حدود ۶۰ درصد از میزان مراجعه حضوری شهروندان کاسته شده است
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز عادل شیشه گری در دیدار با مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) شعبه خوزستان و معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان اظهار کرد: شرایط امروز ایجاب می کند که دولت یک تعامل دو سویه با مردم ایجاد کند و تنها به بیان موارد بسنده نکند، تا مردم هم احساس شنیده شدن داشته باشند و هم دولت ها از اندیشه و خرد جمعی حداکثر استفاده را ببرند.
وی با اشاره به شرکت ۹۰۰ نفر در نظرسنجی برنامه راهبردی اهواز ۱۴۰۵، و اندیشیدن تدبیر لازم برای همراهی شهروندان، افزود: نوع سوالی که از شهروندان پرسیده می شود اهمیت بسزایی دارد، برای تکمیل پروژه مترو نزدیک به۳۰هزار میلیارد تومان نیاز است که با این بودجه می توان یک تغییر بزرگ در اهواز ایجاد کرد با این وجود اگر از مردم پرسیده شود آیا مترومی خواهند همگی جواب مثبت می دهند اما اگر از آنها پرسیده شود مترو میخواهید یا برخی خدمات دیگر مطمینا خدماتی که نیاز بیشتری دارند را انتخاب می کنند.
عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: اینکه از اجرای نظرسنجی چه هدفی داریم اهمیت زیادی دارد با این حال سوالات هدفمند و جهت داری که یک خروجی مثبت و ایده جدیدی برای تصمیم گیرندگان را ایجاد کند برای ما اهمیت ویژه ای دارد.
وی تاکید کرد: مقرر شده است که نرم افزاری تحت عنوان اهواز من ایجاد شود و خدماتی که شهرداری ارائه می دهد در این نرم افزار وجود داشته باشند، اگر نظرسنجی های مردمی نیز در قالب این نرم افزار ارائه شوند از تعدد نرم افزار و نظر سنجی جلوگیری می شود.
عادل شیشه گری توضیح داد: برای بهبود و پیشرفت در کارها نیازمند بحث های دوسویه بیشتری هستیم تا بتوانیم تصمیم های درستی در حوزه نظرسنجی بگیریم و با وسیع تر کردن افق پیش رو، از حالت متداول و معمول خارج شویم و جامعه را به سمت پویایی پیش ببریم .
وی تصریح کرد: شهرداری اهواز با ایجاد پنجره واحد بسیاری از خدمات مربوط به املاک تا صدور پروانه را اینترنتی کرده و در این راه نزدیک به ۶۰ درصد از تردد شهروندان را می کاهد در این راه همه تلاش ما این است که شهروندان بدون در نظر گرفتن زمان و مکان خدمات مورد نظر خورد را دریافت کنند.
نظرات