انحراف دوم در کنترل ترافیک

این در حالی است که به باور کارشناسان در شرایطی که مترو به عنوان «استخوان‌‌بندی اصلی شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت» تکمیل نشده، اصرار به اجرای یک مد حمل و نقلی جدید، مصداق دومین انحراف از برنامه کنترل ترافیک پیش‌‌بینی شده در اسناد بالادستی است. حدود دو دهه است که رابطه معکوس میان عرصه دادن به خودروها با حجم ترافیک اثبات شده و مدیران شهری در ابرشهرهای جهان، به جای توسعه معابر اولویت را به تقویت شبکه حمل و نقل عمومی اختصاص داده‌‌اند اما در تهران با وجود اینکه شبکه بزرگراهی تقریبا کامل است، مدیریت شهری همچنان بنا دارد با اجرای پروژه‌های گران‌‌قیمت بزرگراهی نظیر تونل امتداد صیاد، از وضعیت ترافیک پایتخت گره‌‌گشایی کند. مدیران شهری دوره گذشته درصدد جایگزینی قطار سریع‌‌السیر شهری به جای برخی خطوط اتوبوسرانی تندرو (BRT) بودند؛ چراکه پس از توافق برجام فرصتی برای همکاری‌‌های بین‌المللی ایجاد شده بود و به همین خاطر موضوع استفاده ...

متن کامل خبر در سایت روزنامه دنیای اقتصاد

    منبع خبر

    روزنامه دنیای اقتصاد

    روزنامه دنیای اقتصاد

    روزنامه دنیای اقتصاد یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات