دیدارهای مردمی شهردار شاهرود با شهروندان/ تحقق و تقویت اعتماد اجتماعی بزرگترین سرمایه مدیریت شهری

دیدارهای مردمی شهردار شاهرود با شهروندان/ تحقق و تقویت اعتماد اجتماعی بزرگترین سرمایه مدیریت شهری

دیدارهای مردمی شهردار شاهرود با شهروندان/ تحقق و تقویت اعتماد اجتماعی بزرگترین سرمایه مدیریت شهری

صدای هم همه دفتر شهرداراز انتهای راهرو به راحتی به گوش می رسد دوربین را از روی شانه ام بر می دارم گامهایم به سمت ورودی دفتر کج می شود آهسته به انتهای سالن نگاه می کنم صدای خانمی توجه ام را جلب می کند آقا می شود اسم من را هم بنویسید می خواهم با شهردار ملاقات کنم...

به گزارش روابط عمومی مدیریت شهری شاهرود، وارد اتاق دفتر شهردار شده ام نگاهم را می چرخانم حدود 20نفری می شوند که منتظر ملاقات با شهردارند گوشه ای می ایستم تا مخاطبانم را بهتر بشناسم چند نفری وارد دفتر شهردار می شوند هنوز ساعت 12:15 دقیقه است یک ربعی زمان باقیست تا صداها را گوش دهم و ازمیانشان چند نفری را انتخاب کنم به گمانم امروز گزارش خوبی را می توانم به نگارش درآورم...

مسئولان سازمانهای مختلف شهرداری به همراه معاونین وارد اتاق شهردار می شوند ساعتم را نگاه می کنم گویا وقت ملاقات با شهردار فرا رسیده است.

به آرامی خودم را به میز دفتر دار شهردار می رسانم و خودم را معرفی می کنم با رویی گشاده از من استقبال می کند و به من اجازه می دهد با مراجعین وارد اتاق شوم کناری می ایستم تا 5نفر اول وارد دفتر شوند و من پشت سرشان وارد می شوم .

دوربین را آماده می کنم و با سلامی حضورم را اعلام می کنم شهردار و مسئولان مرتبط شهری در کنار هم نشسته اند و با رویی باز و لبخند از مراجعه کنندگان استقبال می کنند و با خشرویی تمام گوش به مشکلات شهروندان می دهند .

شنیده بودم شهردار شاهرود برای ملاقاتهای مردمیش حساسیت عجیبی دارد اما اینکه با چشمان خود می دیدم برایم، متفاوت بود چرا که خوب می دانستم اگر تمامی مدیران اینگونه عمل می کردند بخش زیادی از مشکلات جامعه برطرف می شد.

از دریچه دوربین سوژه های انتخابی را انتخاب و عکسهایم را گرفتم برایم جالب بود بعد از اینکه به مشکلات شهروند گوش می داد به مسئول مربوطه ارجاع می داد و تذکر می داد که تا حد امکان سریعا این مشکل رفع شود.

بیرون رفتم یکی یکی مراجعین با لبخندی بر لب از اتاق بیرون می آمدند و این یعنی مشکلشان بررسی و از نتیجه کار راضی هستند به سراغ آقایی می روم که میانسال است و تازه از اتاق بیرون آمده و اطلاعات فردیش را ثبت می کند ماجرا را با او درمیان می گذارم و با رویی باز استقبال می کند. کنار می ایستم تا کارش را تمام کند.

با لبخندی شیرین به سمت من بر می گردد و سوالم را اینگونه مطرح می کنم با توجه به اینکه شهرداری یکی از مهم ترین نهادهای خدمت رسان به مردم است شهرداری شاهرود در این حوزه چگونه عمل کرده است؟

با تمرکز تمام به سوالم گوش می دهد و با لبخندی دلنشینانه اینگونه جواب می دهد، خوشبختانه نگاه شهروندان و همچنین شخص بنده در راستای عملکرد شهرداری مثبت است چرا که خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع از اولویت های شهرداری شاهرود است که این مجموعه به آن نگاه ویژه داشته و در راستای تحقق آن هر آنچه که توانسته بکار برده است.

از او تشکر می کنم و به سراغ بانویی می روم که به تازگی از اتاق بیرون آمده از او نیز سوالم را می پرسم با احترام به من نگاه می کند و اینگونه می گوید برگزاری ملاقاتهای مردمی که شهردار شاهرود هفته ای دو بار را به آن اختصاص می دهد باعث می شود به راحتی با او ملاقات کرده و مشکلاتمان را مطرح نماییم الحق که ایشان با دقت به مشکلات ما گوش می دهد اگر کاری از دست خودش برآید سریعا دستورات لازم را می دهد و اگر به معاونین و مسئولانش مرتبط شود سریعا ارجاع داده و از آنان می خواهد تمام تلاش خود را در راستای رفع مشکل انجام دهند.

از او تشکر می کنم و منتظر می مانم که نفر بعدی بیایید و صحبت کنم بر می گردم آقایی که سن سالی را سپری کرده و گرد پیری بر چهره اش هویدا شده توجه ام را جلب می کند به سراغش می روم و سوالم را مطرح می کنم به من می گوید ببینید گاهی اوقات حل مشکلات و تقاضای برخی از مراجعین منع قانونی داشته و مطابق خواسته آنها قابل رسیدگی نیست ولی به دلیل عدم آگاهی از قوانین و مصوبات ناراضیتی را به همراه دارد که در این دیدارها شهردار و مسئولان شهری با استناد به قانون ، دلیل عدم رسیدگی به مطالبات را کامل توضیح می دهند و در فضای صمیمی و مناسب مراجعه کننده را آگاه سازی و اقناع می کنند و این از دیدگاه من شهروند بسیار ارزشمند است حتی اگر کارم انجام نشود.

نفر بعدی آقای جوانی است که از اتاق بیرون آمده به سراغش می روم و سوالم را می پرسم با لبخند کمرنگی می گوید اینکه مسئولی تکریم واحترام و تقویت و ارتقای روحیه و اعتماد شهروند برایش مهم باشدبسیار مهم است شهردار شاهرود یکی از مسئولانی است که مهمترین دغدغه اش حفظ و افزایش باور عمومی به ساختار شهرداری است و در این بخش هر آنچه در توان دارد انجام می دهد و من خوشحالم که مسئولی از دل مردم انتخاب شده و با این نگاه دیدارهایش را برنامه ریزی می کند و به مردم خدمت می نماید انشالله در این راه همیشه موفق عمل کند...

با لبخندی از ته دل از دفتردار شهردار شاهرود تشکر می کنم که با همراهی و همکاری او توانستم گزارش امروزم را به پایان برسانم و از اتاق خارج می شود و در ذهنم شروع به تحلیل این گزارش می کنم تا بر روی برگه سپید کاغذم اینگونه بنگارم:

شهرداریها یکی از مهم ترین نهادهای خدمت رسان به مردم هستند و در تمام شهرهای کشور ارتباط گسترده ای بین شهروندان و شهرداری ها بوجود آمده و بر همین اساس یکی از مهم ترین نهادها در جلب رضایت و اعتماد شهروندان محسوب می شود.

با توجه به اهمیت رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری شاهرود در دیدارهای مستقیم و چهره به چهره و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع می توان اینگونه جمع بندی کرد که مدیریت شهری شاهرود نگاه ویژه ای به تحقق این موضوع دارد...

پایان

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهرود

    منبع خبر

    شهرداری شاهرود

    شهرداری شاهرود یک شهرداری در شهر شاهرود می باشد

      نظرات