به گزارش شهریار ، بررسی آمار دریافتی به ثبت رسیده در خصوص پیشنهادها و شکایات شهروندان طی هفته گذشته در مقایسه با هفته پیش از آن نشان میدهد با آغاز سامانه بارشی و آخر هفته برفی میزان تماس شهروندان با ۱۳۷ افزایش یافت.
طی روزهای دهم تا شانزدهم دی ماه و به عبارتی در هفتهای که گذشت، دو هزارو ۵۹۷ مورد توسط تلفن ۱۳۷، وب سایت و نرم افزار پیامکی چشم شهروند تبریز به ثبت رسیده که بیشترین آمار درخواست شهروندی مربوط به مناطق ۲، ۵، ۱ و ۷ است.
بررسی آمار درخواست شهروندان نشان می دهد منطقه ۱ با ۳۶۴ مورد، منطقه ۲ با ۵۲۸ مورد، منطقه ۳ با ۲۵۷ مورد، منطقه ۴ با ۲۸۰ مورد، منطقه ۵ با ۴۵۳ مورد، منطقه ۶ با ۱۱۸ مورد، منطقه ۷ با ۲۸۹ مورد، منطقه ۸ با ۶۴ مورد، منطقه ۹ با ۲۸ مورد و شهرداری منطقه ۱۰ نیز ۲۱۶ مورد پیام از سوی شهروندان مواجه بودهاند.
درخواست محلول پاشی و برف روبی، پیگیری مشکلات سد معبر، آسفالت و لکه گیری، جمع آوری زباله و نخاله و... به ترتیب از مهمترین و بیشترین علل تماس شهروندان با این سامانه طی هفته گذشته است.
بر همین اساس یک هزارو ۲۵۷ درخواست جهت برف روبی و محلول پاشی معابر و... و. طی هفته گذشته به ثبت رسیده است.
هر چند در دو هفته گذشته مشکل سد معبر با ۳۶۶ مورد تماس بیشترین میزان تماس شهروندان را به خود اختصاص داده بود ولی با پیگیری های انجام یافته این مورد طی هفته گذشته به ۲۸۰ مورد کاهش یافته است.
آسفالت و لکه گیری با ۲۳۰ مورد رتبه سوم بیشترین تماس شهروندان را داشته است.
تعداد ۱۹۵ مورد تماس جهت جمع آوری زباله و نخاله و ضایعات به ثبت رسیده است.
همچنین درخواست برای جمع آوری حیوانات بلاصاحب نیز طی هفته گذشته ۱۴۸ مورد ثبت شده که هفته ما قبل از آن این آمار ۲۱۰ مورد بود.
ساخت و سازهای غیرمجاز با ۹۷ رتبه بعدی بیشترین شهروندان را به خود اختصاص داده است.
پاکسازی معابر با ۸۷ مورد، مرمت و تعمیر با ۸۶ مورد و فضای سبز با ۴۱ مورد بیشترین درخواست شهروندان با سامانه ۱۳۷ طی هفته گذشته به شمار می رود.
شماره تلفن سهرقمی ۱۳۷ متعلق به شهرداری تبریز بوده و تمام شهروندان میتوانند برای تقاضای خدمات و یا اعلام درخواست در تمامی حوزه های اجرایی مربوط به شهرداری با آن تماس بگیرند. شهروندان می توانند پیشنهادها و شکایتهای خود را در تمامی حوزههای کاری شهرداری و مدیریت شهری اعلام کرده و کد رهگیری جهت پیگیری و بازخورد دریافت کنند.
تماسهای ثبت شده با سامانه ۱۳۷ پس از ثبت اولیه به مناطق دهگانه سطح شهر ارجاع داده میشود و پس از پیگیری، بررسی و رفع موارد مورد نیاز به شهروندان اطلاع رسانی می شود.
علاوه بر خط تماس تلفنی ۱۳۷، اپلیکیشن چشم شهروند یکی دیگر از راه ارتباطی شهروندان تبریز با مرکز ۱۳۷ شهرداری تبریز است. شهروندان می توانند با استفاده از این اپلیکیشن مشکلات شهری در زمینه های خدمات شهری، عمرانی، فرهنگی را به شهرداری ارسال کنند. از قابلیت های این اپلیکیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد: ارسال عکس و فیلم از مشکلات، تعیین دقیق از طریق نقشه، مشاهده درخواست های ثبت شده، مشاهده درخواست های ثبت شده اخیر شهروندان، امکان پیگیری درخواست ها از طریق کد پیگیری اعلام شده، قابلیت کار به صورت آفلاین اشاره کرد.
نکته حائز اهمیت در بررسی آمار تماس و ثبت درخواست با ۱۳۷ مشخص می کند فارغ از دو روز پایانی هفته گذشته و مشکلات ناشی از بارش برف و مسائل شهروندان در این خصوص، به دلیل پیگیری موارد و تماسهای تلفنی آمار ثبت شده مشکلات شهروندی طی هفته قبل از کاهش محسوسی برخوردار بوده است.
در این بین تعداد دو هزارو ۴۴۲ درخواست از طریق تلفن ۱۳۷، تعداد ۱۴۱ مورد از طریق نرم افزار موبایلی و ۱۴ درخواست نیز از طریق وب سایت این مجموعه به ثبت رسیده است.
تسهیل ارتباط شهروندان با شهرداری از طریق خدمات الکترونیکی، رفع نواقص و مشکلات مربوط به شهر، کاهش مراجعه حضوری شهروندان برای پیگیری امور و در نتیجه کاهش سفرهای شهری و ترافیک، افزایش حیطه نظارت و کنترل مدیران شهرداری، ایجاد بانک اطلاعاتی از مشکلات شهر با هدف طبقه بندی و بررسی دقیق و آماری مشکلات به صورت منطقهای و محلهای، افزایش مشارکت و نظارت شهروندان بر امور شهری، بررسی میزان رضایت شهروندان از عملکرد شهرداری، شناسایی شهروندان مسئول و مشارکت آنها در امور شهرداری از جمله اهداف راه اندازی سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز به شمار می رود.
نظرات