اسکن و یکپارچه سازی اسناد شهرسازی به منظور تسریع و تسهیل در امور شهروندان
مهدی نصیری رئیس کمیته هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد : با توجه به الکترونیکی نبودن بخشی از فعالیت های حوزه شهرسازی الکترونیکی ، با اصلاح فرایندهای مرتبط با صدور پروانه ، تایید نقشه و ... و همچنین تمام الکترونیکی کردن اقدامات، شفافیت بیشتر در این زمینه ایجاد می شود .
وی ادامه داد: بعد از انجام فرآیند فوق کلیه فعالیت ها از زمان صرف شده توسط کاربران شهرداری روی هر مرحله از کار و بسیاری از مراحل دیگر به صورت شفاف قابل مشاهده خواهد بود
وی تصریح کرد: در آینده نیز به ازای بررسی هر پرونده جزئیات کلیه ی فعالیت ها قابل رصد و شفاف خواهد بود .
نصیری در ادامه افزود : در هر مرحله از فرایند، فعالیت ها قابل رصد و شفاف خواهند بودو در فعالیت های حوزه شهرداری الکترونیک، شهروندان می توانند بدون مراجعه به شهرداری، فعالیت های انجام شده ، مرحله ای که درخواست آن ها قرار دارد و نتیجه ی بررسی توسط کارشناس یا مدیر مربوطه را مشاهده و در صورت نیاز به اصلاح درخواست خود بدون مراجعه اقدام کنند
وی ادامه داد: کلیه این درخواست ها کاملا شفاف و به صورت الکترونیکی قابل مشاهده خواهد بود و به سرعت درخواست های شهروندان را افزایش و کیفیت کار کارکنان شهرداری را نیز ارتقا خواهد داد .
عضو شورای اسلامی شهر شیراز در پایان افزود : طی این فرآیند به جهت تسهیل در ذخیره سازی و دسترسی سریع به اسناد، می بایست کارشناسان و نیروهای تخصیص داده شود که این امر توسط اقدامات مربوطه عملیات تبدیل اسناد کاغذی را به اسناد الکترونیک با فرمتهای مورد درخواست به انجام برسانند.
نظرات