به گزارش شهریار
؛ یعقوب وحیدکیا با اشاره به اتمام خط یک متروی تبریز با افتتاح ایستگاه قونقا در روزهای آتی گفت: سازمان حمل و نقل ریلی بعد از بهرهبرداری از خط یک مترو، تمرکز بیشتری بر خط دو داشته در حال حاضر این خط در حفاری تونل ها با دو دستگاه تی بی ام، ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی و در مجموع کل خط، ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
وحیدکیا فعالیت دو دستگاه از غرب و شرق کریدور خط ۲ را از اهداف تسریع پروژه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر دستگاه حفار اول از غرب(قراملک) ۸۴۲۰ متر و دستگاه دوم از شرق(بلوار باغمیشه) ۴۰۹۳ متر حفاری کرده است.
خط ۲ متروی تبریز، با ۲۲.۴ کیلومتر با ۲۰ ایستگاه طولانیترین کریدور متروی تبریز قلمداد میشود که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۰ با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء آغازشده و بعد از اتمام ایستگاههای باقی مانده خط یک در سال جاری، همت مجموعه سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری برای تسریع اتمام عملیات اجرایی خط دو معطوف خواهد شد تا طی دو سال آینده فاز اول این خط از قراملک تا میدان دانشسرا (۱۰ کیلومتر) به بهرهبرداری برسد و تقدیم شهروندان عزیز گردد.
نظرات