رشد دو برابری حمل کانتینری در بنادر شمال/ حمل سالانه ۴۵هزار TEU کانتینر بین بنادر قزاقستان و آذربایجان

رشد دو برابری حمل کانتینری در بنادر شمال/ حمل سالانه ۴۵هزار TEU کانتینر بین بنادر قزاقستان و آذربایجان

تفتی همچنین گفت: بخش قابل توجهی از صادرات و واردات کالاهای عمومی و پالتی در دریای خزر از طریق بنادر شمالی کشور توسط دلالان و فورواردرهای خرد انجام می‌شود که تمایل برخی از آنها، به سمت حمل‌های غیر کانتینری است چراکه کارمزدی که از صاحبان اصلی کالا می‌گیرند در صورت حمل با یا بدون کانتینر تقریبا عدد ثابتی بوده و تعهدی هم بابت آسیب‌های وارده به کالا ناشی از چرخه حمل و همچنین ترانزیت تایم (زمان حمل) به مشتری ندارند و هر گونه تاخیر و یا صدمه به کالا را به خطوط کشتیرانی نسبت می‌دهند و به عبارتی شانه از مسئولیت خالی می‌کنند، اما از آنجایی که همواره حمل و نقل کانتینری به صورت منظم و برنامه‌ای انجام می‌شود، محدویت‌های زمانی خطوط کشتیرانی کانتینری برای امر بارگذاری کانتینرها و تحویل اسناد و همچنین تخلیه و تحویل مجدد کانتینر خالی به خطوط در بندر مقصد، به مذاق برخی دلالان و واسطه‌ها ...

متن کامل خبر در سایت خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

    منبع خبر

    خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

    خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

    خبرگزاری کار ایران (ایلنا) یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات