اسکوترهای برقی، آینده حمل‌ونقل یا تهدید شهری؟

اسکوترهای برقی، آینده حمل‌ونقل یا تهدید شهری؟

شهریار تبریز/رضا عالش‌زاده: در عین جذابیت خطرناک است، در برخی نقاط جهان، وارد چرخه ترافیکی شهر شده است و در برخی جاههای دیگر، به عنوان تهدید جدی، ممنوع شده است. اما سرنوشت اسکوترهای الکترونیکی در دو شهر لندن و پاریس متفاوت بوده است.

رابطه عشق و نفرت بین اسکوترهای الکترونیکی و مدیریت شهری، در دو شهر پاریس و لندن مسیر متفاوتی را طی کرده است. فرانسوی‌ها به سرعت آنها را در آغوش گرفتند، هر چند اخیرا آنرا کاملا ممنوع اعلام کردند. انگلیسی‌ها با اکراه و با تاخیر وارد فاز استفاده آزمایشی شدند اما اکنون لندن قصد دارد قراردادها با شرکت‌های اجاره دهنده اسکوترهای برقی را تمدید کند.

اگرچه پایتخت فرانسه قهرمان اولیه اسکوترهای برقی با باتری بودند، یک رفراندوم فوق‌العاده در هفته گذشته از ساکنان  این شهر، رای به ممنوعیت به این وسایل اجاره ای داد و نزدیک به ۹۰ درصد از ساکنانی که شرکت کردند با اجازه دادن به اسکوترهای مشترک مخالفت کردند.

اما دوگانگی دیگری در بریتانیا دارند: غیرقانونی بودن و در عین حال قابلیت اجاره داشتن. شما نمی‌توانید اسکوتر خصوصی خود را در مکان عمومی بیرون بیاورید، اما تحت آزمایش‌های دولتی اکنون می‌توانید آنها را از مقامات محلی در اطراف کرایه کنید. طرح‌های اجاره توسط شرکت‌های خاصی اجرا می‌شوند.

در لندن آزمایش‌های دولتی استفاده از اسکوترهای برقی از سال ۲۰۲۰ آغاز شد و حداقل تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت، یک لایحه حمل‌ونقل برای روشن کردن اینکه آیا آنها واقعا برای حمل و نقل شهری مفید هستند، مکرراً به تعویق افتاده است و باعث ایجاد ناامیدی در بین مشاغل و سیاستمداران ایمنی شده است. شهردار صادق خان گفت که او خواهان "طرح های اجاره ای بیشتر و ایمن در سراسر لندن" است.

اسکوترهای برقی مزایای زیر را دارند:

آنها می توانند به راحتی استفاده شوند، نیازی به گواهینامه رانندگی ندارند، منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می‌شوند، نسبتاً سازگار با محیط زیست هستند، هیچ گونه آلودگی هوایی ایجاد نمی‌کنند، هزینه‌های عملیاتی کمی دارند، می توانند انرژی راکب را ذخیره کنند، سرگرم کننده هستند، براحتی می توان برای آنها جای پارک پیدا کرد، تعمیر آنها نسبتا آسان است، مناسب برای مسافت های کوتاه هستند، در ترافیک‌های شدید هم قابلیت استفاده دارند، آلودگی صوتی پایینی دارند، ممکن است برای سیستم حمل و نقل عمومی سودمند باشند، هزینه نگهداری پایین در مقایسه با خودرو دارند، و اشتراک آنها در شهرهای بزرگ امکان پذیر است.

از طرفی اسکوترهای برقی دارای معایب خاصی نیز هستند از جمله:

آنها ممکن است تعداد تصادفات را افزایش دهند، مشکل نیاز به شارژ بیش از حد و سایر مشکلات باتری را دارند، رفع مشکلات بیمه‌ای آنها بسیار مشکل است، فقط برای مسافت‌های کوتاه مناسب هستند، استهلاک بالایی دارند، ممکن است برای افراد چاق مناسب نباشند، ممکن است به راحتی دزدیده شوند، فضای ذخیره سازی ندارند، ممکن است بدون خطوط اسکوتر کافی خطرناک باشند، در مقایسه با اتومبیل یا موتور سیکلت نسبتاً کند هستند، قیمت خرید بالایی دارند، و نهایتا ممکن استفاده از انها به تنبلی شهروندان بینجامد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات