بهره مندي 17 درصد مشتركين خانگي همدان از نرم افزار ...
به گزارش
پايگاه خبري توانير
به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان همدان، سهراب سهرابي با بيان اين خبر، افزود: علاوه بر ارائه خدمات از طريق دفاتر پيشخوان و وب سايت «برق من»، شركت هاي توزيع برق نرم افزاري به نام«برق من» ارائه كردند كه مشتركين مي توانند تمام خدمات عمومي برق را بدون مراجعه حضوري و تنها از طريق تلفن همراه در هر زماني و از هر نقطه اي دريافت كنند.
وي در ادامه بيان داشت: مشتركان برق بعد از نصب نرم افزار «برق من» با ثبت شناسه قبض 13 رقمي خود مي توانند از خدمات شركت برق، در 3 بخش صورتحساب، خدمات مشتركين و شبكه برق بهره مند شوند و در حال حاضر 17 درصد مشتركين برق استان همدان نرم افزار «برق من» را نصب كرده اند و از خدمات بهره مند مي شوند.
مدير دفتر نظارت بر فروش و وصول شركت توزيع برق استان همدان با اشاره به اينكه از بين 810 هزار مشترك برق خانگي در استان، 136 هزار نفر نرم افزار «برق من» را دارند، خاطرنشان كرد: در حال حاضر 34 درصد از خدمات غير حضوري از طريق نرم افزار و وب سايت «برق من» صورت مي پذيرد.
وي به كاربرد شناسه قبض مشتركين برق در استفاده از خدمات غيرحضوري شركت برق اشاره كرد و گفت: شناسه قبض يك عدد 13 رقمي است كه به صورت منحصر به فرد به هر مشترك اختصاص داده شده و در همه پيامك هاي قبض كه براي مشترك ارسال مي شود، اين شناسه درج شده و حتي اگر مشترك پيامك هاي قبلي را پاك كرده و به شناسه قبض دسترسي ندارد، مي تواند از روي برچسب زرد رنگ نصب شده روي كنتور برق به اين شناسه دسترسي پيدا كند.
سهرابي از خدمات پركاربرد نرم افزار «برق من» را مشاهده قبض برق، سوابق مصرف انرژي، سوابق و نيز مواردي نظير درخواست خريد انشعاب، تسويه حساب، بازرسي كنتور، اطلاع رساني برشمرد و افزود: خدمات پركابرد اين برنامه مشاهده قبض برق، خدمات برق از طريق نرم افزار در 3 بخش اصلي شامل صورتحساب، خدمات مشتركين و شبكه برق پياده سازي شده كه به عنوان مثال در بخش صورتحساب، مشتركين از گزينه صورت حساب مي توانند آخرين قبض صادر شده را همراه با بدهي مشاهده كنند و در همين اپليكيشن در فضاي خيلي امن قبض را پرداخت كنند.
وي با اشاره به سوابق مصرف در نرم افزار «برق من» گفت: مشتركين مي توانند مصارف دوره هاي قبل و روند مصرف ماه هاي گذشته را در اپليكيشن برق من مشاهده كنند.
مدير دفتر نظارت بر فروش و وصول شركت توزيع برق استان همدان به گزينه سوابق پرداخت در نرم افزار برق من نيز اشاره كرد و افزود: در مواردي كه مشترك نياز به مشاهده سوابق پرداختي دارد نيازي به مراجعه به حضوري نبوده و در اپليكيشن به راحتي مي تواند تمام پرداختي ها را با جزئيات مشاهده كند.
وي از نحوه استفاده از نرم افزار «برق من» در صورت تغيير شماره موبايل مشتركين سخن گفت و عنوان كرد: براي تغيير شماره موبايل كه صورت حساب از طريق آن دريافت مي شود، نيازي به مراجعه حضوري نيست و كافي است در نرم افزار «برق من» در قسمت خدمات برق گزينه ويرايش اطلاعات را انتخاب و از طريق آن فرايند شماره موبايل جديد ثبت شود.
سهرابي با اشاره به اطلاع از نحوه مصرف مشتركين برق خاطرنشان كرد: قبض هاي برق فعلي كه در نرم افزار «برق من» طراحي شده با قبض سنتي سال هاي گذشته كه به صورت كاغذي ارائه مي شد، تفاوت زيادي دارد و قبض به صورت تحليلي طراحي شده و رفتار مصرف مشترك، گرافيكي نمايش داده شده است.
وي به كاربرد نمودار ميله اي عمودي اشاره كرد و با بيان اينكه در اين نمودار مصرف دوره جاري با دوره قبل مقايسه شده حتي دوره مصرف آتي پيش بيني شده است، افزود: در نمودار ميله اي افقي نيز مصرف مشترك با همسايگان مجاورش مقايسه شده و به طور كلي قبض به صورت تحليلي و گرافيكي پياده سازي شده و حاوي اطلاعات بسيار مفيدي براي مشتركين و همچنين راهنماي خوبي در راستاي مديريت مصرف است.
مدير دفتر نظارت بر فروش و وصول شركت توزيع برق استان همدان درباره واگذاري انشعاب بيان كرد: متقاضيان انشعاب برق مي توانند از گزينه خدمات مشتركين، گزينه انشعاب را انتخاب و مراحل ثبت از جمله مشخصات انشعاب درخواستي را وارد و مداركي همچون مجوز ساخت و كارت ملي را بارگذاري و مراحل را تا انتها دنبال كنند.
وي با اشاره به نصب برچسب QR-CODE خاطرنشان كرد: QR-CODE يك باركد دو بعدي ماتريسي شامل چيدماني از نقاط مربع شكل سياه بر روي زمينه سفيد است كه مي توان با اسكنر QR-Code با گوشي هاي هوشمند دوربين دار آن را بازخواني كرد، داده نهفته مي تواند نوشته، نشاني وب، پيامك، شماره تلفن يا داده ديگري باشد.
سهرابي يادآور شد: شركت توزيع نيروي برق استان همدان در راستاي ارائه خدمات به هنگام و بهتر به مشـتركين و افـزايـش ارائه خدمـات غيرحضـوري داراي برچسب هايي حاوي QR-Code بوده كه با سامانه «برق من» لينك است و پس از اسكن كد با تلفن همراه هوشمند، ضمن نمايش مشخصات اشتراك مرتبط، خدمات ديگري مانند پرداخت قبض، خوداظهاري، تغيير شماره تلفن، نمايش قبض، پرداخت بهاي برق مصرفي، اصلاح روشنايي معابر، اعلام نقاط رفع خطر، اصلاح ولتاژ و ... را نيز براي مشتركين فراهم مي كند.
وي در پايان گفت: مشتركين مي توانند به نرم افزار «برق من» از طريق آدرس https://bargheman.com/mobile-app و وب سايت «برق من» bargheman.com دسترسي داشته باشند.
نظرات