تحقق ترانزیت بیش از ۸۰۰ واگن باری از روسیه به هند برای اولین بار در تاریخ ریلی کشور
مدیر عامل شرکت راهآهن اظهار کرد: در سال ۹۸ با توجه به افزایش ۳ برابری نرخ ارز و با توجه به اینکه بسیاری از قطعات حوزه زیرساخت و ناوگان ریلی وارداتی است، بودجه راهآهن بجای ۳۰۰ درصد ۳۰ درصد افزایش یافت و ناترازی جدی در منابع و مصارف راهآهن طی دولت گذشته رخ داد که در نهایت سال ۱۴۰۰ با انباشتی از بدهیها و عدم تعمیرات و عقب ماندگی در بهسازی و بازسازی خطوط و … مواجه شدیم. وی ادامه داد: این رقم طی ۵ سال حدود ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان میشود که از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت نشده است و راهآهن علاوه بر انباشت بدهیها و عدم تعمیرات، با عقب ماندگی در حوزه بهسازی و بازسازی خطوط ریلی نیز مواجه شده است.
متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی
نظرات