پاداش 2200 ميليارد توماني بخش خانگي در تابستان/ 40 درصد ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ، تامين برق خانگي در دوره اوج بار شبكه همواره به عنوان اولويت وزارت نيرو مورد تاكيد بوده است. از طرفي سياست هاي تشويقي براي جلب اقبال عمومي به صرفه جويي در مصرف برق با كسب مجوزهاي قانوني و موافقت هيات دولت طي 2 سال اخير به مرحله اجرا گذاشته شد كه سال گذشته كاهش 3 درصدي سرانه مصرف برق خانگي را در پي داشت.
امسال نيز باعث شد رشد سرانه مصرف برق خانگي از 4.3 درصد پيش بيني شده به 1.3 درصد محدود شود كه موجبات تخصيص سهم بيشتري از برق توليدي كشور به بخش هاي مولد اقتصادي به ويژه بخش صنعتي را فراهم آورد، در نهايت امسال براي نخستين بار طي 3 دهه اخير، تامين برق صنعتي از خانگي سبقت گرفت.
سخنگوي صنعت برق كشور در باره چالش هاي تابستان امسال به رشد 5.77 درصدي اوج بار و افزايش تعداد روزهاي اوج بار شبكه از 17 روز در تابستان 1401 به بيش از 35 روز در تابستان امسال اشاره كرد و گفت: برخي روزها بيش از 8 هزار مگاوات به مصرف شبكه افزوده شد، اما با تلاش همكاران صنعت برق در بخش هاي دولتي و خصوصي و همكاري مردم، شبكه به طور پايدار اداره شد.
«رجبي مشهدي» وضعيت عرضه توليدات صنعتي در بورس را حاكي از افزايش عرضه توليدات صنعتي نسبت به تقاضا و ايجاد ثبات در بازار عنوان كرد و افزود: امسال به بركت مديريت مصرف برق، در بخش صنعت كشور 300 واحد بزرگ و انرژي بر نسبت به سال گذشته رشد 5.5 درصدي و در مقايسه با سال 1400 رشد 19.6 درصدي مصرف برق را تجربه كردند كه تاثير مستقيم بر رشد توليد اين صنايع داشته است.
به عبارت ديگر امسال با وجود افزايش بي سابقه دما، ناترازي شديد توليد و مصرف و افزايش تعداد مشتركان به 31 ميليون مشترك، علاوه بر عدم اعمال خاموشي در بخش خانگي، برق تحويلي به صنايع نسبت به سال 1400 معادل 26 درصد افزايش يافت و بهره مندي 40 درصد مشتركان خانگي از 2200 ميليارد تومان پاداش صرفه جويي از موفقيت سياست برد -برد وزارت نيرو در پياده سازي طرح سراسري پاداش صرفه جويي برق خانگي در كشور حكايت دارد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات