جلسه هماندیشی و تبادل نظر مدرسین آموزشی سازمان مازندران برگزار شد
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با حضور اعضای کمیته آموزش و مدرسین آموزشی سازمان این جلسه به میزبانی شهر بابلسر با حضور خانم دکتر محمودی نایب رئیس اول، آقای مهندس سلطانی خزانهدار و اعضای کمیته آموزش سازمان برگزار گردید.
خانم دکتر محمودی نایب رئیس اول سازمان در این نشست ضمن تشکر از همراهی و همکاری مدرسین در راستای آموزش مهندسین برگزاری آزمون ورود به حرفه طی سه نوبت در یک سال و لزوم آموزش مهندسین جدید الورود و همچنین محدودیت ثبت نام بابت تعداد مهندسین در هر دوره را از جمله چالشهای کمیته آموزش سازمان دانست و افزود بسیاری از قوانین مربوطه در ارتباط با چگونگی تشکیل کلاسها و چگونگی ثبت نام و همچنین تعداد ثبت نامها توسط وزارت راه و شهرسازی به سازمان ابلاغ میگردد.
نماینده هیئت مدیره سازمان مازندران در کمیته آموزش در مورد برگزاری دورههای مکمل آموزشی توضیحاتی داد و گفت: در ابتدای دوره نهم نظرسنجی در همه سطوح اعم از اعضا، هیئت مدیره و اساتید برگزار و ۱۲۰ دوره آموزشی مکمل توسط کمیته آموزش برای ارائه آموزش حضوری یا مجازی یه مهندسین تعریف شد.
وی همچنین با استقبال از پیشنهاد ارائه شده در ارتباط با آموزش اساتید دورههای آموزش، بازآموزی دانش مهندسین با مشوقهای تشویقی از جمله امتیاز نظام ارجاع را یکی از راهکارهایی دانست که با برگزاری دورههای غیر اجباری از سوی کمیته آموزش در حال انجام میباشد.
دکتر غلامپور رییس کمیته آموزش استان نیز با توجه به دغدغههای اساتید بر افزایش کیفیت آزمونهای آموزشی تاکید کرد و گفت: ارزیابی مدرسین برای کمیته آموزش از حساسیت بالایی برخوردار بوده و آموزش مدرسین و یکسان سازی جزوات آموزشی از برنامههای کمیته در آینده خواهد بود
دکتر کامبیز رزقی دیگر عضو کمیته آموزش سازمان نیز ضمن تاکید بر بازنگری فضای آموزشی مهندسین، بر لزوم آموزش عملی در دورههای آموزشی تاکید کرد و افزود: بحث آموزش مدرسین یکی از مهمترین نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد و بنظرم لازم است تا پس از اتمام پروانه آموزشی اساتید، آموزش اساتید جدی گرفته شود.
دکتر سالاریان دیگر عضو کمیته آموزش سازمان نیز به لزوم آموزش مبحث نوزدهم (صرفه جویی در مصرف انرژی) برای رشتههای مختلف مانند تاسیسات و معماری به همراه بازدید لازم و ضروری دانست.
خانم دکتر محمدپور نیز در پایان ضمن با اهمیت دانستن آزمون پایان دوره آموزشی، خواستار توجه ویژه اساتید به این موضوع شد.
نظرات