به گزارش شهریار ، امیر نصیربیگی در اختتامیه دومین رویداد رسانه ای و رونمایی از فراخوان سومین رویداد رسانه ای تبریزنگار در مجموعه فرهنگی کتابشهر، با قدردانی از توجه و مشارکت فعالان رسانه ای در موضوعات شهری گفت: دیوارهای کاذب فاصله را بردارید تا قلب هایمان به هم نزدیک شود.
وی با بیان اینکه نگاه حوزه فرهنگی شهرداری تبریز به رسانه ها، عناصرِ در میدان و نه تماشاگران فرعی است، گفت: باور ما این است که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز متعلق به همه رسانه هاست و اساساً رسانه ها یکی از ارکان مهم و ثابت برگزاری رویدادهایی است که این سازمان طراحی و اجرا می کند.
وی دستاورد تقویت این همگرایی را تحقق «اقدامات ویژه» دانست و توضیح داد: مسیر حرکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورشی شهرداری به نحوی که در تراز و در شان تبریز باشد، در سایه نقش آفرینی رسانه ها هموارتر می شود و اساساً در چنین شرایطی است که امکان ارائه کارنامه قابل قبول وجود دارد.
نصیربیگی، رویداد رسانه ای تبریزنگار را زمینه ساز تقویت همگرایی بیشتر مدیری شهری و رسانه ها ارزیابی کرد و گفت: این رویداد بهانه ای است تا با فریختگان فعال در عرصه رسانه ها تجدید دیداری داشته باشیم و مودت ها و دوستی هایمان را تعمیق دهیم.
وی با ابراز خرسندی از پایان موفقیت آمیز دومین دوره تبریزنگار و ورود آن به دوره سوم، اظهار امیدواری کرد این رویداد با حمایت رسانه ها و لحاظ نتایج آسیب شناسی، با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.
نصیربیگی تاکید کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز مصمم است با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، کیفیت رویداد رسانه ای تبریزنگار را دوره به دوره ارتقاء دهد.
وی با اشاره به دریافت بازخوردهای مثبت در طول دو دوره برگزاری رویداد رسانه ای تبریزنگار، فقر تولید محتوا در رسانه های محلی به رغم جمعیت بالای شاغلان در این رسانه ها و تعداد بالای رسانه های محلی فعال را مورد یادآوری قرار داد و گفت: مرور آثار واصل شده به دبیرخانه تبریزنگار نشان می دهد این رویداد رسانه ای قادر است به افزایش جریان تولید محتوا در رسانه ها کمک کند ضمن اینکه بستری را فراهم کرده که نقدهای دارای منشاء اصلاح و سازندگی، به رشته تحریر درآورده شود.
رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز بر ضرورت تخصصی شدن حوزه فعالیتی خبرنگاران نیز تاکید و آمادگی سازمان متبوعش برای کمک به تحقق این مساله را اعلام کرد و افزود: با تخصصی شدن فعالیت خبرنگاران، خروجی محتواهای تولید شده توسط آنان کیفی خواهد شد و محتواها از لحاظ کمی نیز ارتقا خواهد یافت.
نظرات