مديرعامل توانير خواستار شد: تسريع در اجراي طرح ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، مصطفی رجبی مشهدی در این مراسم با اشاره به برنامه ریزی گسترده انجام شده برای تامین برق پایدار در تابستان امسال گفت: برنامه دقیقی در فالب ١٨٠ اقدام عملیاتی طراحی شده تا بتوانیم  برق را به صورت پابدار  تامین کنیم.
وی با اشاره به عملکرد خوب شرکت توزیع نیروی برق اهواز طی سالهای گذشته و انجام تعمیرات خط گرم به منظور کاهش خاموشی مشترکان در هنگام انجام عملیات در کلانشهر اهواز  گفت: از جمله دستاوردهای مهندس شیاری در مدت حضور در این سمت، تمرکز بر روی نقاط آسیب پذیر شبکه برق اهواز بوده که منجر به کاهش ٢٦ درصدی این نقاط شده است.
مدیرعامل توانیر در عین حال از فراتی مدیرعامل جدید این شرکت نیز خواست تا در خصوص بحث هوشمندسازی کلانشهر اهواز با جدیت بیشتری کار کرده و استفاده از کلیدهای کنترل از راه دور، توسعه دیسپاچینگ، قابلیتهای مانورو همکاری با برق منطقه ای برای استفاده از ظرفیت پستها  را در دستور کار قرار دهند.
رجبی مشهدی با تاکید بر این که رضایت مردم در اولویت ماست که این موضوع به عنوان یکی از ارزشها و سرلوحه تمام اقدامات ما قرار دارد، با اشاره به برنامه ١٨٠ اقدام عملیاتی گفت:  بخشی از این برنامه مربوط به توسعه ظرفیت نیروگاهی معادل افزایش حدود ٩ هزار مگاوات نیروگاه به ظرفیت تولید برق کشور از ابتدای دولت سیزدهم است.
وی با بیان اینکه بخش دیگری از این برنامه ها به شبکه های برق ارتباط دارد گفت: امسال ٧٧ طرح در حوزه خط و انتقال پست های نیروی برق پیش بینی شده است.
رجبی مشهدی همچنین به برنامه های تشویقی ویژه مشترکان خانگی نیز اشاره کرد و افزود: بخش عمده ای از طرح های تدوین شده در حوزه انرژی مربوط به طرح های تشویقی مدیریت مصرف در مناطق گرمسیری به ویژه در استان خوزستان است که سال گذشته همکاری بسیار خوب مشترکان برق شاهد توقف رشد مصرف برق بودیم.
مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: امسال در "پویش با انرژی" علاوه بر دریافت پاداش صرفه جویی مصرف برق در بخش برق خانگی و تجاری که شهروندان می توانند با کاهش مصرف برق قبض خود را رایگان کنند، امکان برخورداری از جوایز نفیس هم  پیش بینی شده است.
رجبی مشهدی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از بار مصرفی کشور در تابستان مربوط به وسایل سرمایشی است، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات موثر در کاهش مصرف برق استفاده صحیح از کولرهای گازی به ویژه در مناطق گرمسیر است  که در این خصوص شهروندان می توانند با تنظیم  دمای کولربر روی ٢٤ درجه  در کاهش مصرف انرژی به صنعت برق کمک بزرگی کنند و از این پاداش نیز برخوردار شوند.
وی ادامه داد: تبلیغاتی در حوزه دریافت پاداش صرفه جویی از ابتدای اردیبهشت امسال انجام شده که منجر به مشارکت حداکثری مردم خواهد شد.
رجبی مشهدی به سابقه اجرای طرح پاداش صرفه جویی مشترکان خانگی اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته طرح پاداش صرفه جویی اجرایی شد که بیشترین استقبال در استان خوزستان و هرمزگان  صورت گرفت، به طوری که مشترکان در این مناطق توانستند با خاموش کردن یک کولر گازی، حداقل یک میلیون تومان پاداش بگیرند.
مدیرعامل توانیر در عین حال با بیان این که امسال صنعت برق  به اصلاح جریان مالی به صورت جدی پرداخته است، تاکید کرد: با اصلاح جریان مالی، شرکتها می توانند هزینه های جاری خود را مدیریت واعتبار لازم برای تعمیر و نگهداری شبکه را تامین کنند .
رجبی مشهدی سپس به برنامه ریزی برای خرید برق از بورس انرژی و گسترش قراردادهای دوجانبه نیز پرداخت و اظهار امیدواری کرد این اقدامات ناترازی مالی صنعت برق را به صفر برسد چرا که اگر تسویه مطالبات نیروگاهها پیشتر در یک دوره طولانی چندماهه انجام می شد، اکنون و در بورس انرژی به صورت روزانه تسویه می شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات