بخش میانی خط ۳مترو تا پایان مهر راهاندازی میشود
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تا پایان مهرماه بخش میانی خط سه مترو آماده بهرهبرداری میشود حدفاصل چهارراه ولیعصر تا خیابان شهید مطهری و ایستگاه مصلی را پوشش میدهد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید جعفر هاشمی تشکری امروز صبح در حاشیه ورود دستگاه تمام مکانیزه حفار تونل(TBM) خط سه متروی تهران به ایستگاه منیریه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای آزمایشی خط ۵ اتوبوس تندرو تهران از چهارشنبه هفته گذشته به صورت آزمایشی با ۵۰ دستگاه اتوبوس آغاز و با اقبال مردم روبرو شده است. همچنین تا پیش از مهرماه ۵۰ اتوبوس دو کابین و ۵۰ اتوبوس یک کابین دیگر به آن اضافه میشود.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه اظهار کرد: برای شروع مهرماه علاوه بر راهاندازی خط ۵ اتوبوسهای تندرو ، ۷۰ دستگاه واگن یک طبقه به خطوط ۱،۲ و ۴ و ۲۰ دستگاه واگن برای خط ۵ مترو اختصاص مییابد و بدین ترتیب ۵۰۰ هزار سفر به ظرفیت حملونقل افزوده میشود.
وی در ادامه اظهار کرد: در حال آماده سازی خط اتوبوس تندرو در بزرگراه صدر هستیم که همزمان با افتتاح بزرگراه طبقاتی صدر به بهرهبرداری میرسد و راه اندازی این خط میتواند نقش مهمی در جابجایی مردم داشته باشد چرا که بسیاری از مردم تهران سفرهای شهری خود را از شمال شهر آغاز میکنند.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره ورود اتوبوسهای جدید به ناوگان حملونقل شهری اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۰ سهم اتوبوس شهر تهران قطع و تا الان سهمیهای از سوی دولت اختصاص نیافته است و بر اساس منابع شهرداری اتوبوس خریداری میشود.
وی اضافه کرد: تا اوایل سال ۹۲ نیز حدود ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین برقی، هیبریدی وارد شبکه حملونقل میشود.
وی با بیان اینکه نوسانات قیمت ارز و نحوه تامین آن مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورده است، گفت: امیدواریم دولت در این زمینه تصمیمگیریهای لازم را انجام دهد تا مردم از بلاتکلیفی خارج شوند.
تشکری هاشمی با اشاره به شروع سال تحصیلی اظهار کرد: برای شروع سال تحصیلی بالاترین سهم سرویس را به تاکسیهای سطح شهر اختصاص دادهایم و این تاکسیها باید دارای عمر کمتر از ۵ سال و معاینه فنی باشند علاوه بر آن رانندههای آنها آموزش دیده باشند.
وی درباره ایمن سازی حریم مدارس گفت: ۱۰۰ درصد از مدارس محدودههای داخل شهر تهران ایمن سازی شده است و با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی تجهیزات پلیس مدارس را فراهم کردهایم تا مورد استفاده قرار گیرد.
وی اضافه کرد: تعداد سیستمهای هوشمند ترافیکی با شروع مهرماه بالغ بر یکهزار دوربین میشود و تقریبا هیچ نقطه کوری برای نظارت ترافیکی نداریم. همچنین کنترل سرعت تقاطعها همزمان با طرح کنترل هوشمند به بهرهبرداری میرسد و بدین ترتیب از بالاترین حد تجهیزات ترافیکی برخوردار میشود.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره مطرح شدن شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای دریافت جایزه «ارابه طلایی» گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به چند دلیل به عنوان مدیریت برتر اتوبوسرانی انتخاب شده است. این شرکت بزرگترین شبکه اتوبوسرانی دنیا از نظر تعداد ناوگان و مسافر و ساختار مدیریتی محسوب میشود و علاوه بر آن با اجرای اتوبوسهای تندروی شهری توانسته است خدمات محدودی را به مردم ارائه کند.
وی افزود: حدود ۶۰ درصد از ناوگان اتوبوسرانی با مشارکت بخش خصوصی و مردم اداره میشود و علاوه بر آن عمر این ناوگان نسبتا جوان است. تحول ساختاری که در شبکه اتوبوسرانی به وجود آمده است نیز یکی از دلایل این موفقیت محسوب میشود. به عنوان نمونه هنگام رسیدن به مقصد قابل پیشبینی شده است. اجرای آزمایشی این طرح در مناطق ۵ و ۲۰ شروع شد و اکنون در حال پیاده سازی در نقاط دیگر شهر تهران است.
هاشمی تشکری در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به گذر خط ۵ مترو از بزرگراهها، پلهای عابر پیاده برای آنان در نظر گرفته شده است؟ گفت: همه ایستگاههایی که در امداد بزرگراه هستند برای آنها پل عابر پیاده ساخته میشود. پلهای عابر پیاده در حال ورود به کشور هستند و امیدواریم تا پایان امسال این محموله به دست ما برسد البته کارهای عمرانی آن انجام شده است.
وی با اشاره به نحوه عملکرد دولت در مقابل شهرداری تهران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ریالی بابت یارانه، بودجه عمرانی و اتوبوس دریافت نکردهایم و دولت به هیچ یک از تعهدات خود در قبال مدیریت شهری عمل نکرده است و ما باید دستمان را به کمر خودمان بگیریم و منتظر نشویم چون در غیر این صورت مردم باید با پای پیاده تردد کنند.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، افزود: سهم شهرداری از هدفمندسازی و بودجه ناشی از جرایم رانندگی نیز اختصاص پیدا نکرده است. البته دستگاههای نظارتی مانند مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع واقف هستند، در این شرایط ما باید وقت خود را صرف حل مشکلات با توجه به منابع شهرداری بکنیم.
هاشمی تشکری اظهار کرد: مشکل دستگاههای نظارتی است که باید پاسخ دهند که آیا قانون باید نادیده گرفته شود یا دستگاههای نظارتی نمیتوانند برخورد کنند یا اگر برخورد کردهاند چگونه عمل کردهاند که برخورد آنان موثر نبوده است. متاسفانه قانون نوشته میشود ولی در قفسهها به فراموشی سپرده میشود.
نظرات