بخش مایع مدول دوم تصفیه‌خانه تبریز آماده بهره‌برداری است

بخش مایع مدول دوم تصفیه‌خانه تبریز آماده بهره‌برداری است

به گزارش شهریار و به نقل از ایرنا، مالک رحمتی روز پنج‌شنبه به همراه رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران اجرایی آذربایجان شرقی در بازدید از مدول (بخش) دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز بازدید کرد، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب از این محل پنج هزار میلیارد ریال به پیمانکار بدهکار است.

وی با اشاره به اینکه بخش لجن این تصفیه خانه به عنوان مهمترین بخش این طرح ۲۰ تا ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: بنا بر اعلام مشاور طرح، برای تکمیل و بهره‌برداری از این بخش، ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه لازم است که تاکنون اعتباری برای آن اختصاص نیافته است.

مدول دوم تصفیه خانه تبریز برای ۲۵ سال آینده تبریز کفایت می کند
محمد خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز در این بازدید گفت: این تصفیه‌خانه برای یک میلیون نفر با ظرفیت ۲.۴ لیتر در ثانیه طراحی و اجرا شده است و ظرفیت افزایش ۳۰ درصدی را هم دارد که برای ۲۵ سال آینده تبریز کفایت می‌کند.


هزینه یکهزار و ۵۵۰ میلیارد ریال برای لوله‌گذاری ۱۰ کیلومتر تصفیه خانه
یوسف غفارزاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی هم با اعلام اینکه ۱۲۳ میلیون مترمکعب از حقابه دریاچه ارومیه باید از پساب فاضلاب تبریز تامین شود، گفت: تاکنون یکهزار و ۵۵۰ میلیارد ریال برای لوله‌گذاری ۱۰ کیلومتر نخست خط انتقال پساب فاضلاب تصفیه‌خانه و تجهیزات آن هزینه شده است.

وی افزود: ۳۰ کیلومتر لوله‌گذاری این خط باقی مانده که هر ۱۰ کیلومتر آن، سه هزار میلیارد ریال هزینه دارد.

غفارزاده خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد برداشت‌های غیرمجاز از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز به سمت دریاچه ارومیه در ۱۰ کیلومتر اول اتفاق می‌افتاد که با لوله‌گذاری این مسیر، اکنون ۳۵ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه به دریاچه ارومیه منتقل می‌شود.

در پایان این بازدید در جلسه‌ای با حضور استاندار آذربایجان شرقی، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و مدیران اجرایی استان، مشکلات اعتباری این پروژه بررسی و درباره راهکارهای حل آن تبادل نظر و گفت‌وگو شد.

عملیات اجرایی پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز که ظرفیت جمعیت تحت پوشش آن یک میلیون نفر است، از سال ۱۳۹۵ شروع شده است و با بهره برداری کامل از این طرح سالانه ۱۲۵ میلیون مترمکعب فاضلاب تصفیه شده تبریز به دریاچه ارومیه سرازیر می شود.

فاز اول تصفیه خانه فاضلاب تبریز سال ۱۳۸۱ به بهره برداری رسیده است و ۶۰۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد؛ اکنون ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از مدول اول تصفیه خانه تبریز به دریاچه ارومیه هدایت می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات