رشد 15 درصدي مصرف برق صنايع بزرگ از ابتداي امسال

به گزارش پایگاه خبری توانیر، مصطفی رجبی مشهدی اظهار داشت: هر چند از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حدود ٩ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شد، اما رشد مصرف برق در کشور بسیار بالاست به طور که در فروردین امسال به حدود ٦ درصد رسید در حالیکه این رشد در ١٠ سال گذشته ٤.٧ درصد و سال قبل ٥.٧ درصد بود.
وی پایین بودن قیمت انرژی و استفاده از کولرهای گازی را از دلایل افزایش مصرف برق عنوان کرد و افزود: در بخش مولد کشور هم تقاضا رو به افزایش است و طی ٥٠ روزی که از آغاز سال جدید گذشته، رشد صنایع بزرگ کشور نسبت به سال قبل ١٥ درصد بیشتر شد و این روند تقاضا نشان می دهد باید به بهینه سازی مصرف برق بیشتر توجه کنیم.
به گفته مصطفی رجبی مشهدی برای تامین برق بخشهای مولد کشور نظیر صنایع و کشاورزی طرحهای تشویقی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف همچنان ادامه دارد.
وی افزود: طرحهای تشویقی مفصلی برای عبور از اوج بار تابستان پیش بینی شده تا مشترکان خانگی افزون بر دریافت پاداش صرفه جویی، از طریق کاهش مصرف برق، از جوایز نفیسی مانند خودرو ، لوازم خانگی و لوازم دیجیتال بهره مند شوند.
رجبی مشهدی اضافه کرد: این طرحها در بخش تجاری هم برای نخستین بار پیش بینی شده و در حوزه کشاورزی نیز مشترکانی که از انرژی تجدیدپذیر برای تامین ١٥ درصد مصرف برق خود استفاده کنند از برنامه های مدیریت مصرف معاف می شوند.
وی ادامه داد: همچنین پیش بینی شد مشترکان کشاورزی که از طریق بهسازی یا طرحهای دیگر مدیریت مصرف انجام دهند یا از الگوهایی استفاده کنند که مصرف برق را کاهش می دهد، تا ٢٢٠٠ تومان به ازای هر کیلووات ساعت پاداش کاهش مصرف دریافت خواهند کرد.
مدیرعامل توانیر تمامی اقدامات صنعت برق را در جهت تامین انرژی مورد نیاز بخش های مختلف جامعه عنوان و تاکید کرد: مشارکت مردم در تامین برق پایدار بسیار تاثیرگذار خواهد بود و مانند سالهای گذشته از مردم می خواهیم صنعت برق را در اجرای طرحهای خود همراهی کنند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات