افزایش ۲۵ درصدی تعرفه سرویس مدارس تبریز

افزایش ۲۵ درصدی تعرفه سرویس مدارس تبریز

به گزارش شهریار ، در یکصد و نود و نهمین جلسه شورا لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز در خصوص تجویز بهای سرویس مدارس تبریز در راستای اجرای دستورالعمل هیات وزیران اعلام وصول و مورد تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به ضرورت تصویب این لایحه باتوجه به مهلت قانونی آن تا پایان خرداد سال‌جاری، اظهار کرد: آیین نامه جدید سرویس مدارس دانش آموزی اواخر سال گذشته ابلاغ شده است و شهرداری بر اساس مقررات، عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل سال تحصیلی گذشته ارزیابی کرد.

محمدرضا روشنی از افزایش نقش شهرداری‌ در آیین نامه سرویس مدارس دانش آموزی در سال آینده توسط دولت خبر داد و گفت: نظارت بر عملکرد این آیین نامه نیز بر عهده شهرداری محول شده و شهرداری تبریز نیز طبق مصوبه کشوری عمل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: برابر آیین نامه، صدور گواهی سلامت، همکاری در تعیین نرخ، تامین ناوگان و نظارت بر روند اجرایی سرویس مدارس از وظایف شهرداری است.

فاضل نادری نماینده شهرداری در کارگروه سرویس مدارس نیز با اشاره به تقسیم بندی سرویس‌ها بر اساس ظرفیت خودروها، گفت: سرویس مدارس در سه گروه سواری، ون با ظرفیت ۱۰ نفر و مینی بوس تقسیم بندی شده است و نرخ‌ها نیز بر اساس مسافت در گروه‌های زیر ۴ کیلومتر، چهار تا هشت کیلومتر، هشت تا دوازده کیلومتر و بیش از ۱۲ کیلومتر تقسیم بندی و نرخ آنها محاسبه می‌شود.

نادری افزود: افزایش ۲۵ درصدی تعرفه سرویس مدارس شامل سرویس های سواری، ون ۱۰ نفره و مینی بوس در این لایحه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای مسیر زیر چهار کیلومتر ۷۶۰ هزار تومان کرایه اخذ می‌شد، تصریح کرد: این مبلغ در سال‌جاری برای مسافت مشابه  به ۹۴۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. همچنین کرایه سرویس مدارس امسال در مسافت ۴ تا ۸  کیلومتر به مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزارتومان افزایش می‌یابد.

فاضل نادری ادامه داد: نرخ کرایه امسال مسافت‌های ۸ تا ۱۲ کیلومتر نیز به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه در صورت توافق اولیای دانش آموزان و شرکت‌های حمل‌ونقلی، موافق نرخ اعلامی هستیم، خاطرنشان کرد: اگر نرخ مورد نظر بدون توافق طرفین مطرح شود بی شک ضمانت اجرایی نخواهد داشت.

در نهایت پس از تبادل نظرات، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه امروز با افزایش ۲۵ درصدی تعرفه کرایه مدارس به نسبت سال گذشته، موافقت کردند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات