سخنگوي صنعت برق تشريح كرد: شرايط خريد برق صرفه جويي ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، مصطفی رجبی مشهدی گفت: کشاورزان در صورت استفاده از نیروگاههای خورشیدی، از معافیتهای مرتبط با طرحهای مدیریت بار بهره مند خواهند شد.
وی در عین حال یادآور شد: همچنین اگر معادل ٨٠ درصد ظرفیت برقی چاهها از نیروگاههای خورشیدی برای تامین برق استفاده شود، معافیت لازم را از طرحهای مدیریت بار تابستان خواهند داشت و همچنین در صورتی که کشاورزان ٥ ساعت که شامل ساعات گرم بعد از ظهر تابستان است با صنعت برق همکاری کنند، هزینه برق مصرفی در بقیه ١٩ ساعت شبانه روز رایگان خواهد بود.
مدیرعامل توانیر در عین حال از خرید برق صرفه جویی شده توسط کشاورزان نیز خبر داد و گفت: اگر کشاورزان بتوانند با بهینه سازی سیستمهای برقی چاههای کشاورزی و یا همکاری بیشتر، صرفه جویی بیشتری داشته باشند، به صورت پلکانی افزایشی، برق صرفه جویی شده را با نرخی در حدود دو هزار و ٥٠٠ تومان یعنی ٤ برابر هزینه تامین برق از آنها خریداری خواهیم کرد.
رجبی مشهدی افزود: براساس محاسبات صورت گرفته، هر چاه کشاورزی با مصرف متعارف، می تواند از این طریق و با اندکی صرفه جویی بیشتر، در حدود ٨ تا ١٠ میلیون تومان از صنعت برق پاداش دریافت کند که البته باید پیشتر این همکاری را به اداره برق منطقه خود اعلام کنند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات