نشست هماهنگي برق منطقه اي تهران با مشتركين بزرگ ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای تهران، دراین نشست با حضور معاون برنامه ریزی و تحقیقات، مدیران دفاتر مشترکین فوق توزیع و مدیریت مصرف و روابط عمومی برق منطقه ای تهران و همینطور نمایندگان شرکت های مترو تهران ، قطار شهری البرز، شرکت بهره برداری برج میلاد و مجموعه تجاری ایران مال؛ بر تحقق اهداف تعیین شده مدیریت بار به خصوص در ساعات اوج مصرف تاکید شد.
در این نشست؛ حسین صبوری معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق منطقه ای تهران با تاکید بر بکارگیری همه ظرفیت ها جهت اطمینان و پایداری شبکه برق گفت: شهر تهران حجم وسیعی از مشترکان برق را تشکیل می دهد و به همین دلیل اجرای دقیق برنامه ریزی های منسجم انجام شده به منظور گذر موفق از تابستان ضروری است.
وی ادامه داد: متاسفانه هر سال شاهد پیشی گرفتن مصرف از تولید هستیم و بررسی ها نشان می دهد شدت انرژی در کشور از استاندارد جهانی بالاتر است و ضرورت اقدام جدی برای کنترل روز افزون شدن مصرف برق در کشور بعمل آید که اجرای برنامه های مدیریت بار پیک تابستان یکی از ثمربخش ترین این راهکارهاست.
صبوری افزود: مشترکین خانگی، مشترکین تجاری و صنعتی که یک مسوولیت عمومی را برعهده دارند، می توانند بخشی زیادی از بار شبکه را مدیریت کنند، به همین منظور مدیریت مصرف به اقتصاد ملی و جلوگیری از افزایش ظرفیت سالیانه و هزینه های مربوط به آن چه در بخش خصوصی و دولتی ایجاد می شود کمک می کند.
صبوری تصریح کرد: ما چندین سال است که شاهد ناترازی ها در تولید و مصرف هستیم اما به همت تلاشگران صنعت برق این ناترازی ها به مروز با اقدامات جهادی تلاشگران صنعت برق و البته با همراهی و مشارکت مشترکان بزرگ محقق خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق منطقه ای تهران با بیان اینکه خدماتی که بخش خصوصی  ارائه می شود چه در تولید چه در بخش خدمات می تواند هزینه ها را کاهش بدهد، افزود: ناترازی ها حدود دو سه سال اخیر با اتخاذ راهبردهای مناسب دولت سیزدهم نسبت به سال های گذشته کمتر شده، چرا که در کنار ایجاد پتانسیل ها و شرایط جلب و تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در احداث نیروگاه ها به ویژه نیروگاه های تجدیدپذیر و انرژی های نو در بخش های مختلف از جمله خانگی، تجاری و بخش صنعتی مشوق های خیلی خوبی را هم برای کاهش مصرف مدیریت بار ایجاد شده است.
در ادامه این نشست نمایندگان مشترکان بزرگ پایخت ضمن بیان دغدغه ها و محدودیت های خود از توجه جدی به اجرای برنامه های مدیریت بار مصرف به خصوص در ساعات اوج و جلوگیری از اتلاف انرژی در بخش های مختلف تاسیسات خود خبر دادند.
علاوه بر این با توجه به تعامل مشترک ارزشمند انجام شده، عمده مشترکان اقدامات ثمربخشی در خصوص بهینه سازی تجهزات از جمله تبدیل روشنایی ساختمان ها به نوع فوق کم مصرف و رعایت دمای آسایش تعیین شده به سرانجام رسانده به شکلی که شاهد کاهش مصرف به نسبت دوره مشابه سال قبل هستیم.
در این جلسه مقرر گردید از آنجایی که برق بسیاری از مشترکان حیاتی پایتخت از جمله مترو و برج میلاد به لحاظ فنی قابل تعدیل نیست از طریق تعامل مشترک با روابط عمومی، کارهای مشترکی با موضوع اکران تبلیغات مدیریت مصرف در بخش های عمومی که جمعیت قابل توجهی روزانه به آنجا مراجعه می کنند انجام تا صرفه جویی انجام شده در کشور منجر به استمرار تامین برق این متقاضیان شود. علاوه براین با بازرسی مستمر از تاسیسات پیش گفته از حسن اجرای برنامه های مدیریت بار تجاری در تابستان اطمینان حاصل خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات