رييس پليس امنيت اقتصادي استان خوزستان تاكيد كرد: ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی توزیع برق اهواز، سرهنگ سعید شعبان رئیس پلیس امنیت اقتصادی خوزستان در خصوص برخورد با استفاده کنندگان از دستگاه های استخراج رمز ارز غیرمجاز گفت: حدود ٤٠٠ هزار حاشیه نشین کلانشهر اهواز نقش مهمی در ایجاد ناپایداری بر روی شبکه ناشی از استفاده غیرمجاز از برق ایجاد می کنند.
وی افزود: بعضا در میان این حاشیه نشینان افراد ضعیفی به لحاظ مالی وجود دارند که باید در خصوص آنها تصمیمهای جداگانه ای گرفته شود.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی خوزستان بیان داشت: طبق آمار و گزارش های واصله استفاده از دستگاههای استخراج رمز ارز غیرمجاز در سطح حاشیه اهواز در حال گسترش بوده و معضلات اجتماعی ناشی از بروز نوسان ولتاژ و قطع برق را برای این مناطق به همراه داشته است.
شعبان ضمن تاکید بر ناپایدار شدن شبکه برق و در نتیجه سلب آسایش عمومی گفت: با دارندگان غیرمجاز دستگاه های استخراج رمزارز براساس قانون برخورد شده و دستگاه های آنها پس از شناسایی و کشف تحویل مقام های قضایی جهت امحا خواهد شد.
در این جلسه مجری نظارت بر ساماندهی استخراج رمز دارائی توانیر ضمن تقدیر از حسن همکاری پلیس امنیت اقتصادی در خصوص معضل استفاده از دستگاه های پر مصرف استخراج رمز ارز غیرمجاز گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که این روزها شبکه برق را متاثر از خود کرده، گسترش استفاده  بی رویه از دستگاههای ماینر در سطح مناطق مختلف شهری و روستایی است که زمینه بروز ناپایداری و نوسان شدید ولتاژ را فراهم آورده است.
هادی سفیدمو افزود: در حال حاضر موارد متعددی از مشترکین استخراج رمز ارز قانونی در سطح کشور داریم که پس از دریافت مجوزهای لازم و اشتراک قانونی در حال فعالیت است.
وی درخصوص گزارش دهندگان مراکز استخراج رمزارز غیرمجاز گفت: براساس دستورالعمل شرکت مادر تخصصی توانیر، به شهروندان مسئولیت پذیری که با ما همکاری کرده و از طریق سایت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir در قسمت ثبت گزارش استخراج رمز ارز اقدام ارائه گزارش کنند، به ازای هر دستگاه ماینر پس از کشف و ضبط توسط پلیس امنیت اقتصادی و دستگاه قضایی مبلغ یک میلیون تومان پاداش در نظر گرفته شده و از طریق شرکت توانیر به حساب آنها بصورت وجه نقد واریز خواهد شد.
مجری نظارت بر ساماندهی استخراج رمز دارایی توانیر همچنین گفت: هر دستگاه ماینر در مناطق عادی کشور معادل شش واحد مسکونی و در استان خوزستان و کلانشهر اهواز با توجه به شرایط آب و هوایی معادل یک دستگاه کولرگازی برق مصرف می کند.
وی در پایان تصریح کرد: استفاده از دستگاههای استخراج رمز ارز در مناطق مسکونی باعث بروز نوسان ولتاژ شدید، آسیب به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان و در نهایت قطع برق می شود که لازم است در خصوص برخورد با دارندگان این دستگاههای غیرقانونی و غیرمجاز اقدام اساسی در شرایطی که کشور دچار ناترازی ناشی از تولید و مصرف قرار دارد، انجام گرفته و زمینه آسایش و رفاه عمومی جامعه تامین شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات