تداوم اشتراک‌گذاری توان عملیاتی شهرداری تبریز برای اجرای باشکوه مراسم اربعین حسینی

تداوم اشتراک‌گذاری توان عملیاتی شهرداری تبریز برای اجرای باشکوه مراسم اربعین حسینی

به گزارش شهریار ، یعقوب هوشیار صبح امروز در دیدار با مدیر و معاون مدیرکل دفاع مدنی کربلا اظهار کرد: مسائل مذهبی از موصوعات مشترک بین ایران و عراق به شمار می‌رود و اوج این اشتراک در ماه محرم و اربعین نمود پیدا می‌کند.

هوشیار با اشاره به برپایی موکب شهرداری تبریز در ایام محرم و اربعین در کربلای معلی، افزود: مدیر دفاع مدنی کربلا و آتش نشانی این شهر در سالهای گذشته همکاری خوبی با شهرداری تبریز داشته‌اند که ضمن قدردانی خواستار تداوم این همکاری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقات رخ داده در فلسطین و غزه، امیدوارم امسال مراسم اربعین باشکوه بیشتری برگزار شود و نیروهای شهرداری همچون پاکبانان، در تحقق این امر یاری‌گر و موثر باشند.

شهردار تبریز با اظهار تاسف از وقایع رخ داده در غزه تصریح کرد: با توجه به خواهرخواندگی تبریز و غزه، با تمام شهرهای دنیا و شهرهای خواهرخوانده مکاتبه کرده و ضمن محکومیت جنایات اسرائیل در غزه، بر توقف فوری این جنایت تاکید کردیم.

هوشیار اظهار امیدواری کرد با توافق و وحدتی که در آینده نزدیک بین کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد، این جنایات متوقف شده و مردم فلسطین بتوانند در کشور خود آزادنه زندگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه برپایی دیدارهایی از این دست موجب هم‌افزایی بین دو کشور ایران و عراق خواهد بود، گفت: ظرفیت‌های زیادی اعم از منابع طبیعی و ظرفیت‌های انسانی در دو کشور ایران و عراق وجود دارد که باید به اشتراک گذاشته شود و شناخت درست و معرفی صحیح ظرفیت‌های دو کشور می‌تواند این فرایند را تسریع کند.

شهردار تبریز ادامه داد: آمادگی داریم در این مسیر با دوستان خود در عراق تبادل جدی داشته و برای افزایش تعاملات به معرفی این ظرفیت‌ها بپردازیم.

هوشیار همچنین با اشاره به ظرفیت دانشگاه تبریز به عنوان مجموعه‌ای با رتبه برتر جهانی، اظهار کرد: بسیاری از دانشجویان عراقی در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند و این مورد یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌توان توسعه داد.

معاون مدیرکل دفاع مدنی کربلا نیز در این دیدار گفت: شهرداری و شهر تبریز را پیشرفته، تمیز و توسعه یافته ارزیابی کردیم و تلاش داریم این تجربیات را به عراق انتقال دهیم.

حسن ابراهیم حسن که با هدف بازدید و شرکت در نمایشگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی به ایران سفر کرده است، افزود: در خلال این بازدید، احساس کردیم که باید به تبریز آمده و ضمن گفتگو و انتقال تجربیات مدیریت شهری از این شهر نیز بازدید داشته باشیم.

وی ادامه داد: دستاوردهای این دیدار با استاندار کربلا و وزیر کشور عراق به اشتراک گذاشته خواهد شد و با توجه به تاریخ مشترک دو کشور در این زمینه و زمینه‌های دینی و مذهبی با یکدیگر همکاری می کنیم.

معاون مدیرکل دفاع مدنی کربلا با اشاره به پیش رو بودن ایام محرم، اظهار کرد: امیدوارم انتقال این تجربیات مفید واقع شود.

حسن ابراهیم حسن از این دیدار به عنوان دیداری فنی یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه ما در چارچوب سیاسی حکومت عراق فعالیت می کنیم، این دیدار، دیداری فنی است.  همچنین با توجه به اینکه همه ما عرب، شیعه و مسلمان هستیم، از غزه نیز حمایت کاملی داریم.

امیر عباس، مدیر دفاع مدنی کربلا نیز در این دیدار برای همکاری با هیئت‌های تبریز در مراسم اربعین اعلام آمادگی کرد و گفت: هر امکاناتی که داشته باشیم در اختیار هیئت تبریزی قرار می دهیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات