حمایت از تولید آثار فاخر هنری در دستور کار شهرداری منطقه ۳

حمایت از تولید آثار فاخر هنری در دستور کار شهرداری منطقه ۳

به گزارش شهریار ، علی قاسمی در دیدار با اساتید خوشنویسی ضمن تجلیل از آنها گفت: شهرداری منطقه ۳ تبریز، از تولید آثار فاخر با موضوعات مرتبط با فرهنگ و هنر و همچنین از هنرمندان حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما آثاری را از هنرمندان در رشته‌های مختلف دیده‌ایم و شنیده‌ایم و خوانده‌ایم  اما زیبایی وافری که هنرمند در حین این اتفاق و شهود هنری دریافت کرده، فراتر از چیزی است که تصور می شود و هنرمند به این زیبایی دست نمی‌یابد مگر اینکه دل و آیینه‌ درون خود را چنان صیقلی کند که این آینه بتواند آن زیبایی فراخ را بنمایاند.


قاسمی گفت: اگر ما از اثری هنری بهره‌ می گیریم و لذت می بریم درواقع این لذت را با هنرمندی که با تهذیب نفس و شهود به این فهم عمیق رسیده وآن را  پرورده و به عرصه فهم انسانی رسانده است شریک هستیم.

استاد کله جاهی از هنرمندان برجسته رشته خوشنویسی هم در این دیدار ضمن قدردانی از شهردار منطقه ۳ به جهت توجه ویژه به هنرمندان گفت:مدیریت شهری می‌تواند با برگزاری یک جشنواره‌ ثابت هنری، هر ساله آثار فاخر خوشنویسی را انتخاب کند و در اکران عمومی شهری از آن‌ها استفاده کند.

وی در خصوص انتظارات خود به عنوان یک هنرمند خوشنویس از مدیریت شهری تبریز اظهار کرد: باید جشنواره‌ای برگزار شود تا از آثار فاخر هنری مناسب برای مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی حمایت شود و برگزیده آن آثار در شهر به اکران عمومی درآید.

استاد کله جاهی افزود: شهرداری  می‌تواند بودجه‌ای برای این امر کنار بگذارد و این کار را انجام دهد تا یک حرکت بزرگ فرهنگی و هنری در شهر تبریز ایجاد شود و این شهر رنگ هنرهای دینی و اسلامی به خود گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از سازمان‌ها و نهادها در این راستا فعالیت‌هایی انجام داده بودند که ادامه نیافت.


گفتنی است، در این دیدار از هنرمندان عرصه هنر خوشنویسی، استاد کله جاهی ، لیلا ذاکری و ویدهرحقانی تجلیل شد

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات