ظرفیت وجودی شهریار می‌تواند تبریز را به‌عنوان یک شهر فرهنگی به دنیا معرفی کند

ظرفیت وجودی شهریار می‌تواند تبریز را به‌عنوان یک شهر فرهنگی به دنیا معرفی کند

به گزارش شهریار ، غلامرضا احمدی، در آیین رونمایی دو مجموعه ماندگار شعر "سهندیه" و "حیدربابایه سلام" از مجموعه اشعار استاد شهریار که با خوش‌نویسی استاد محمدعلی فرزبود و تذهیب استاد رحیم چرخی به زیور طبع آراسته شدند، گفت: استاد شهریار، یکی از بزرگترین شاعران همه دوران و مایه افتخار جهان تشیع است که رهبر معظم انقلاب از ایشان به عنوان حکیم یاد کرده است.

وی درخصوص شخصیت استاد شهریار گفت: بصیرت و نگاه سیاسی استاد شهریار، بیان‌گر تفکر اوست که در ایام نخست انقلاب با معمار کبیر انقلاب همراهی کرد و حتی پیش از انقلاب اسلامی نیز هر مراسمی که درخصوص مراسمات انقلاب بود را با گشاده‌رویی قبول کرده، شعر سروده و خوانده است.

رییس شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز خاطرنشان کرد: بی‌نیازی از دنیا، ارادت به ائمه (ع)، نازکی خیال، مراتب عرفانی، اخلاقی بودن و رعایت اخلاق دینی از نکات ظریف شخصیتی استاد شهریار بود.

احمدی با اشاره به اینکه جامعهٔ ما، باید در اوج آموزه‌های دینی بود، گفت: جامعه امروز ما نیاز به آموزه‌ها و ویژگی‌های استاد شهریار دارد که این ویژگی‌ها، چهره‌ای شاخص از ایشان ساخته است.

وی از اقدام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در تولید محتوای متناسب با ذائقه جامعه در خصوص مفاخر فرهنگی و ادبی قدردانی کرد و افزود: ظرفیت وجودی شهریار می‌تواند تبریز را به‌عنوان یک شهر فرهنگی به دنیا معرفی کند چراکه یکی از ویژگی‌ شهرهای فرهنگی، موزه‌ها، چاپ کتاب، اجرای نمایش و دیگر رویدادهای فرهنگی است.

رییس شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز، با اشاره به اینکه شهریار شعر را هنرمندانه به خدمت گرفته بود تا مذهب، فرهنگ و ملت خود را به دنیا معرفی کند، گفت: با تحلیل محتوای اشعار شهریار و توجه به آموزه‌های اخلاقی شعر وی، اینگونه به نظر می‌رسد که شهریار ضمن این‌که برای فرهیختگان و هنرمندان الگوست، وجودش ظرفیت عظیم فرهنگی است که با اشعار او می‌توان فرهنگ و ملت و آموزه‌های دینی را به نسل جدید بهتر شناساند.

احمدی با تاکید بر اینکه روز بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی افتخاری برای ترک‌زبانان است، گفت: این مسیولیت متوجه تبریزی‌ها و آذربایجانی‌هاست که به ادای دین به استاد شهریار توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی نباید محدود به یک روز باشد چراکه میزان بهره‌برداری ما از این ظرفیت فرهنگی، در حد و شان استاد شهریار نیست.

رییس شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز با تاکید بر موضوعیت نقش حمایتی و مشارکتی شهرداری تبریز در رویدادهای فرهنگی، گفت: نخبگان جامعه، راهکارهای و شیوه‌هایی بیان کنند تا از دیگر ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی که تبریز و آذربایجان دارد، استفاده شود.

گفتنی است این مراسم همزمان با ایام سالگرد استاد محمدحسین شهریار و در محل پردیس رسانه و هنر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با حضور اهالی فرهنگ و ادب برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات