جز با همت هنرمندان بزرگ، نمی‌توان آثار شاخص و ماندگار خلق کرد

جز با همت هنرمندان بزرگ، نمی‌توان آثار شاخص و ماندگار خلق کرد

به گزارش شهریار ، حجت‌الاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر عصر در آیین رونمایی دو مجموعه ماندگار شعر "سهندیه" و "حیدربابایه سلام" از مجموعه اشعار استاد شهریار که با خوش‌نویسی استاد محمدعلی فرزبود و تذهیب استاد رحیم چرخی به زیور طبع آراسته شدند، گفت: در رابطه با منظومه حیدربابای استاد شهریار باید گفت که احیای زبان و هویت فرهنگی با سرودن این منظومه به زبان ترکی آذری که زبانی با قدمت و فرهنگ غنی است، کمک بزرگی به احیای فرهنگ و ادبیات زبان ترکی کرد.

وی با تاکید بر اهمیت استادان هنرمند در خلق آثار شاخص و ماندگار هنری گفت: جز با همت هنرمندان بزرگ، نمی‌توان آثار شاخص و ماندگار خلق کرد و اکنون باحضور هنرمندان شاخص، منظومه حیدربابایه سلام استاد شهریار به خوبی به زیور طبع آراسته و به نمایش گذاشته شده است.


عضو شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز با اشاره‌ به استقبال مردم از منظومه حیدربابای استاد شهریار، گفت: احساسات عمیق و ساده نوستالژیک و بیان ریشه‌های فرهنگی محلی، دلتنگی دوران کودکی را نشان داد که نه‌تنها برای شهرنشینان بلکه روستانشینان و دیگر مخاطبان ارتباط عمیقی با شعر برقرار کردند.

زعفرانچیلر با تمجید از تلاش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در خلق این اثر خاطرنشان کرد: استاد شهریار با نوآوری با در ترکی آذربایجانی، سبک جدیدی در شعر ایجاد کرد و توانست اثری خلق کند که هم عوام و هم خواص از آن لذت ببرند.

وی اظهار کرد: منظومه حیدربابایه سلام استاد شهریار، رابطه‌ای عمیق با طبیعت و زندگی روستایی دارد و تصویری زنده از طبیعت و آیین‌ها و سنت‌هاست که نه‌تنها از منظر هنری بلکه از نظر مردم‌شناسی و فرهنگی نیز اهمیت خاصی دارد و تبدیل به سند ارزشمند مردم آن‌ روزگار شده است.

عضو شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز افزود: تاثیر جهانی این اثر با ترجمه به زبان‌های دنیا نیز مورد توجه است که ترکیبی از عواطف شخصی و اجتماعی است که استاد شهریار این عواطف را ترسیم کرده است.


گفتنی است این مراسم همزمان با ایام سالگرد استاد محمدحسین شهریار و در محل پردیس رسانه و هنر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با حضور اهالی فرهنگ و ادب برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات