حفظ جایگاه فناوری اطلاعات در پیشبرد و توسعه اهداف شهر هوشمند ضروری است

حفظ جایگاه فناوری اطلاعات در پیشبرد و توسعه اهداف شهر هوشمند ضروری است

به گزارش شهریار ، حکیمه غفوری در جریان برگزاری کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز ضمن اشاره به ضرورت حفظ جایگاه فناوری اطلاعات در پیشبرد و توسعه اهداف شهر هوشمندگفت: هدف ما از برگزاری این جلسه آشنایی با تمامی چالش‌ها و دغدغه‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات و شهر هوشمند تبریز و رسیدگی به آن‌ها است.

در ادامه‌ی این جلسه گزارشی مبنی بر عملکرد توسط مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تبریز طی سال گذشته ارائه شد.

وی ابراز داشت: مهمترین راهکار در هوشمندسازی شهرها در گام نخست شناسایی وضعیت موجود در شهرها در حوزه های مختلف می باشد تا در ابتدای امر کلیه برنامه های هوشمندسازی مبتنی بر داشته های موجود برنامه ریزی گردد و در گام های بعدی برنامه ریزی براساس زیرساخت ها و سپس بستر سازی های الزم صورت گیرد.

کاظمی خاطر نشان کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی را در تقویت ظرفیت زیرساخت‌ها با اهمیت خواند و تصریح کرد: ماموریت این سازمان  به‌کارگیری قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فناورانه در جهت توانمندسازی شهرداری تبریز، جلب رضایت شهروندان و تحقق تعالی سازمانی شهرداری است.

مدیر عامل سازمان فناوری بهره‌گیری از مشارکت‌های بین بخش‌های خصوصی و دولتی برای سرمایه‌گذاری‌های شهر هوشمند را مهم عنوان کرد و تصریح نمود:مدیران می‌توانند روش‌هایی خلاق ارائه دهند که به افزایش مشارکت میان بخش‌های خصوصی و دولتی منجر می‌شود و در نهایت، پیاده‌سازی مناسب و موفق رویکردهای شهر هوشمند را در پی دارد.

در این راستا، تدابیر مختلفی قابل اجرا است که می‌تواند موانع موجود سر راه تامین مالی برای هوشمندسازی را از میان بردارد و به بهره‌گیری هر چه بیشتر از تکنولوژی‌های پیشرفته روز دنیا در آن‌ها منجر شود.

زعفرانچی‌لر ضمن اشاره به لزوم توجه به تسریع خدمت‌رسانی و برنامه‌ریزی بر اساس نیازهای تبریز در طرح شهر هوشمند تشریح کرد: هدف از هوشمندسازی شهر بر این است تا زمان صرف شده برای هر کار در شهر به حداقل‌ترین میزان خود برسد، "دبی ناو" یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌های حوزه‌ی شهری در دنیا است، بنده می‌خواهم اپلیکیشن تبریز اپ را با این نرم افزار مقایسه شود و ویژگی‌های این نرم افزار را بومی سازی کنیم.

وی ابراز کرد: مهم‌ترین هدف هوشمندسازی مدیریت شهری، مدیریت زمان شهروندان است، یعنی بتوانیم زمان صرف شده برای انجام یک کار را به حداقل‌ترین میزان خود برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: این جلسه به منظور بررسی سازوکار اجرایی شهر هوشمند برگزار شده و بایستی تعیین راهبردها صورت بگیرد تا با توجه به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های تبریز بتوانیم بهترین نتیجه را از اجرای طرح شهر هوشمند به دست آوریم. بایستی با در نظر داشتن مسائل قانونی و بودجه‌ای و همچنین توانمندی‌های مختلف، برنامه‌های کوتاه‌مدت و مورد نیازمان را در ابعاد کوچک اجرا کنیم تا شرایط سنجیده شود. بعد از اجرای آن به صورت پایلوت و حصول نتیجه مطلوب می‌توان طرح را به سطح شهر هوشمند رساند.

در ادامه‌ی این جلسه مدیران به معرفی خود پرداخته و نیازها و پیشنهادات خود را به کمیسیون فناوری گزارش دادند.

روح‌الله دهقان نژاد، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه با اشاره به دغدغه اعضای شورا در خصوص اجرای طرح شهر هوشمند گفت: در دوره قبلی نیز برخی مباحث در رابطه با شهر هوشمند مطرح می‌شد اما چون بانی و متولی خاصی برای پیگیری امورات نداشت، کار به نتیجه نمی‌رسید. با این حال وقتی یک تیم و کمیسیون حامی موضوع باشند، کار بدون مشکل پیش می‌رود بر همین اساس نیز کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند با حضور کارشناسان به دنبال پیشبرد اهداف و اجرایی کردن این طرح است.

وی در پایان این جلسه گفت: با اشاره به لزوم استفاده از تخصص در اجرای طرح شهر هوشمند خاطرنشان کرد: خوش‌بین به نتیجه هستم و ان‌شاءالله باقیات‌الصالحاتی در این شهر به یادگار گذاشته می‌شود. امیدوارم با تکیه بر توان و تخصص کارشناسان و عزیزان فعال در این حوزه، حرکتی که را آغاز کرده‌ایم، به مرحله اجرایی برسانیم.

وی در پایان گفت: اگر مردم هم ببینند که قدمی برداشته شده قطعاً همراهی و استقبال می‌کنند و در این صورت طرح و فعالیت‌ها به نتیجه مطلوب می‌رسد.

گفتنی است در پایان جلسه از مدیران و مسئولان حوزه‌ی فناوری شهرداری تبریز تجلیل بعمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات