ایجاد ۳۹۰۰ متر فضای سبز در مجاورت فیروزه جهان اسلام

ایجاد ۳۹۰۰ متر فضای سبز در مجاورت فیروزه جهان اسلام

به گزارش شهریار ، حسین منیری فر شهردار منطقه هشت ضمن اعلام خبر فوق افزود: این اقدام در راستای توسعه فضای سبز منطقه تاریخی فرهنگی تبریز اجرایی شده است که در این پروژه انواع گونه های درختی و ارقام ردیفی توسط واحد فضای سبز منطقه ۸ کاشت می شوند.

وی افزود: با توجه به وجود مکانهای تاریخی و گردشگری مختلف از جمله مسجد کبود(گوی مسجد)، کهنه بازار و موزه عصر آهن، در خیابان روشنایی و موقعیت تاریخی این خیابان که محل عبور جاده ابریشم بود، شهرداری منطقه ۸ با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان عملیات احداث بوستان شهری در خیابان روشنایی را از ماه گذشته آغاز کرده و قصد دارد  عملیات اجرائی این بوستان را در حداقل زمان ممکن به اتمام رسانده و در نهایت این بوستان را به بوستان خاقانی و ضلع  شمالی مسجد کبود متصل کند.

شهردار منطقه ۸ این پروژه را در راستای توسعه فضای سبز بافت تاریخی شهر دانسته و اظهار امیدواری کرد با احداث این پارک شاهد افزایش ارزش گردشگری خیابان روشنایی، مسجد کبود، رهلی بازار و موزه عصر آهن باشیم.

شایان ذکر است؛ بوستان روشنایی در فضایی به وسعت ۳۹۰۰ مترمربع احداث می شود که دارای معماری خاص و سنتی بوده و انواع مبلمان شهری طرح سنتی و پایه چراغهای سنتی در این بوستان نصب خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات