آغاز طرح جامع حمل و نقل تبریز، کارنامه رضایت‌بخش مدیریت شهری است/ بهره‌مندی از روش‌های نوین در نگهداشت شهری

آغاز طرح جامع حمل و نقل تبریز، کارنامه رضایت‌بخش مدیریت شهری است/ بهره‌مندی از روش‌های نوین در نگهداشت شهری

به گزارش شهریار ، محمدرضا پورمحمدی با اشاره به بروز مشکلاتی همچون استهلاک خوردوها-افزایش آلودگی هوا و هدررفتِ سوخت ناشی از تراکم ترافیک شهری خاطرنشان ساخت: علاوه بر مشکلات مذکور ، اتلاف وقت دیگر مشکلی است که در جریان ترافیک های سنگین به شهروندان تحمیل می گردد ؛ یعنی اگر در مسافرت های روزانه نیم ساعت یا یک ساعت به خاطر ترافیک سنگین معطل شویم هزینه زیادی در هفته ، ماه و  سال به خاطر اتلاف وقت به شهروندان تحمیل می گردد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت انجام اقدامات اساسی در راستای اصلاح گلوگاه های ترافیکی سطح کلانشهرها یادآور شد: خوشبختانه در ماه های گذشته با تلاش مدیریت شهری تبریز شاهد اتمام و بهره برداری از تقاطع های غیر همسطحی در شهر تبریز بودیم که نقشی مهم در کاهش بارترافیکی کلانشهر تبریز ایفا می کنند.

به گفته این استاد صاحب نظر در حوزه شهرسازی، اصلاح هندسی تقاطع ها ، احداث زیرگذر یا روگذر و مدیریت ترافیکی از جمله اقدامات اساسی برای نظم بخشی و روان سازی بار ترافیکی در گلوگاه های ترافیکی به شمار می رود.

وی اضافه کرد: علیرغم  انجام اقدامات بسیار سودمند در کلانشهرتبریز ، متاسفانه برخی اوقات تقاطع ها با مشکلات ترافیکی همراه هستند که بخشی از آن به فرهنگ رانندگی ما برمی گردد بنابراین معتقد هستم که کاهش گلوگاه های ترافیکی کار بسیار مهم ، اساسی و قابل تقدیر می باشد.

استاد تمامِ گروه برنامه ریزی شهری و منطقه ای دانشگاه تبریز در بخش دیگری از گفتگوی خود ضمن اشاره به اقدامات چشمگیر شهرداری تبریز در خصوص توسعه زیرساخت ها با اولویت حمل و نقل عمومی اضافه کرد: مستحضرید که به روز رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی ها از این منظر انجام شده است.

به باورِ وی، تصویب طرح جامع حمل و نقل شهر تبریز و آغاز عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک از دیگر طرح های درخورِ توجه و رضایت بخش شورا و شهرداری تبریز است.

پورمحمدی همچنین در ادامه ضمن تاکید بر لزوم انجام چنین اقدامات موضعی ابراز داشت: بدون شک همه این اقدامات زمانی نتیجه بخش و موثر خواهد بود که مطالعه جامعی از حمل و نقل شهری داشته و اولویت ها و اقدامات اساسی تر در ارتباط با توسعه شهر و توسعه حمل و نقل درون شهری را تعیین کنیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو توسعه فیبر نوری ، توسعه دیتا سنتر شهرداری تبریز ، آموزش های شهروندی و صدور کارت های منزلت را از دیگر اقدامات اساسی شهرداری کلانشهر تبریز عنوان و اظهار کرد: همچنین در سال های گذشته شاهد نصب دوربین های کنترل ترافیکی از سوی معاونت حمل و نقل شهرداری تبریز و در نتیجه کاهش ۲۵ درصدی تخلفات ترافیکی بودیم.

وی تاکید کرد: بدون تردید نصب دوربین های کنترل ترافیکی جزء اقدامات نرم افزاری منتهی به هوشمندسازی سیستم هاست که در بهبود عبور و مرور و  ارتقاء فرهنگ شهروندی موثر می باشد.

به اعتقاد استاد تمامِ گروه برنامه ریزی شهری و منطقه ای دانشگاه تبریز ، ترمیم و رفع چاله های خطرساز و آسفالت مجدد خیابان ها، استفاده از محلول های متفاوت به جای نمک پاشی در فصل زمستان به عنوان روشی نوین در محافظت از آسفالت و فضای سبز از دیگر اقدامات قابل توجه شهرداری کلانشهر تبریز در سال های اخیر می باشد.

وی در ادامه گریزی به ضرورت سرمایه گذاری و توجه جدی به احداث شهرک جوانان به عنون جایگزین بخشی از نقاط حاشیه نشین شهر تبریز  زد و تاکید کرد: ضرورت پیگیری عملیات اجرایی احداث این شهرک به عنوان راهکار ساماندهی بافت‌های ناکارآمد و پرخطر شهر ، امری غیرقابل کتمان است.

وی در خاتمه گفتگوی خود  لزوم کاشت گونه های خاص در فضای سبز شهری با قدرت تاب آوری در کم آبی،استفاده از روش های نوین آبیاری و پیگیری طرح آب دار کردن مهرانه رود را مورد تاکید قرار داد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات