امکان سنجی برای انتقال واحدهای آلاینده تبریز به خارج از شهر

امکان سنجی برای انتقال واحدهای آلاینده تبریز به خارج از شهر

به گزارش شهریار ، هادی بدری در جلسه ای با حضور شهنام اشتری مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ، رئیس اداره محیط زیست شهرستان تبریز ، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز و مدیران و کارشناسان ستاد خدمات شهری گفت: با تاکیدات شهردار تبریز و با هدف حفظ سلامت شهروندان اقدامات اساسی در خصوص کاهش آلاینده ها صورت گرفته است.

بدری افزود:بازوی اجرایی شهرداری در اعمال قانون به اصناف آلاینده، بند۲۰ ماده ۵۵ است که بر این اساس به صورت مستمر اقداماتی برای صدور اخطاریه و پلمپ در داخل حریم و نقاط مختلف شهر صورت می گیرد اما نیازمند یکپارچه سازی اقدامات و مدیریت واحد در حوزه محیط زیست هستیم تا اقدامات در نهایت منتج به نتیجه شود.

وی ادامه داد: تعامل و تبادل نظرات کارشناسی بین مجموعه شهرداری و محیط زیست استان با تشکیل کارگروه و برگزاری جلسات هفتگی و ماهانه برای رفع معضلات اصناف آلاینده در مرحله اول حائز اهمیت است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش آلایندگی افزود: محلول پاشی به جای نمک پاشی برای بازگشایی معابر در فصول بارش برف،هوشمند سازی جمع آوری زباله ،برخورد قانونی با اصناف آلاینده،نوسازی ناوگان حمل و نقل شهرداری،توسعه فضای سبز از جمله مهمترین اقدامات شهرداری در حوزه حفظ محیط زیست می باشد.

بدری با اشاره به مشکلات و عوارض ناشی از برخی واحدهای صنفی برای سلامتی شهروندان تاکید کرد: در جهت حفظ سلامت شهروندان از نهایت قدرت قانونی خود استفاده نموده و اجازه فعالیت به کسانی که کسب درآمدشان در گرو به خطر انداختن جان مردم است نخواهیم داد.

معاون شهردار تبریز با تاکید بر اینکه هیچ واحد صنفی آلاینده و مزاحمی در شهر مجاز به فعالیت نیست و با واحدهای غیرمجاز، برخورد قضایی می شود، اظهار داشت: شهرداری تبریز آمادگی کامل خود را برای انتقال مشاغل آلاینده و پر خطر برای سلامت شهروندان و استقرار در شهرک های صنعتی در صورت معرفی محل مناسب توسط اداره کل محیط زیست اعلام داشته و در این راستا نهایت همکاری را اعلام می دارد.

گفتنی است در این جلسه مقرر گردید کارگروهی متشکل از نمایندگان اداره کل حفاظت از محیط زیست استان، اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان و کارشناسان سازمان مدیریت پسماند، نقاط خطر آفرین را شناسایی و بصورت روزانه و منطقه ای از محل بازدید و مستندسازی از اصناف آلاینده در دستور کار قرار گرفته سپس در مراحل بعدی به معضلات دیگری در حوزه محیط زیست ورود و برخورد قانونی صورت گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات