توسعه ۱۰۵ کیلومتری شبکه آب خام تبریز از ابتدای سال ۱۴۰۲

توسعه ۱۰۵ کیلومتری شبکه آب خام تبریز از ابتدای سال ۱۴۰۲

به گزارش شهریار ، سیامک آسیایی گفت: با توجه به کاهش منابع و سفره‌های زیرزمینی آب و لزوم چاره‌جویی و تامین نیازهای آبی حوزه فضای سبز تبریز، تدابیر لازم طی دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه فضای سبز اندیشیده شده است.

وی اجرای طرح جامع شبکه آب خام تبریز را از برنامه‌های بلند مدت و پایدارحوزه سیما، منظر و فضای سبز در بخش تامین نیازهای آبی خود عنوان کرد که در این زمینه مطالعات جامع با تعیین مشاور و عقد قرارداد انجام گرفته و اقدامات اجرایی آن به زودی با هماهنگی معاونت فنی عمرانی شهرداری تبریز آغاز می‌شود.

آسیایی انتقال آب از مناطق پر برخوردار به کم برخوردار و از غرب به شرق تبریز را از مزایای اجرای این طرح جامع عنوان کرد که به طور پایدار و دائمی مشکل آب مناطق کم آب با اتصال به این شبکه حل می‌شود.

وی با یادآوری توسعه ۱۰۵ کیلومتری شبکه آب خام از ابتدای سال گذشته، ابراز امیدواری کرد با تداوم اجرای عملیات لوله‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب این رقم به ۲۰۰ کیلومتر افزایش یابد.

آسیایی همچنین استفاده از گونه‌های مقاوم و کم نیاز آبی، تغییرساعات آبیاری، حذف آبیاری با تانکر و توسعه شبکه آبیاری قطره‌ای را از راهکارهای دیگر مدیریت بهینه منابع آبی در حال حاضر بر شمرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات