لزوم بهره‌مندی از علم هواشناسی در مدیریت بحران بارش‌های فصلی

لزوم بهره‌مندی از علم هواشناسی در مدیریت بحران بارش‌های فصلی

به گزارش شهریار، هادی بدری در دوازدهمین جلسه ستاد عملیات زمستانی شهر تبریز که با حضور نمایندگان دستگاههای خدمت رسان در محل اداره کل هواشناسی استان برگزار شد گفت: با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات که رویکردهای جدیدی را در بحث مدیریت باز کرده است، نقش این فناوری در مدیریت بحران نیز پررنگ تر شده و امروزه سرمایه گذاری های اندک در بخش پیش بینی هواشناسی گاهی منجر به بازدهی چندین برابر در مدت زمان کوتاه می شود.

وی افزود: در کنار اقدامات تمامی دستگاه های عضو این ستاد، نقش اداره کل هواشناسی در پیشگیری از رخدادها بسیار حائز اهمیت بوده که معمولا در مواقع بحرانی یاری رسان مدیریت شهری است.

بدری خاطر نشان کرد: همکاری و هماهنگی بین دستگاهها از مهمترین اهداف این ستاد بوده و در قالب یک کار تیمی و ارائه شرح وظایف  می توان تمامی حوادث و رخدادها و مخصوصا بحرانهای ناشی از نزولات آسمانی را مدیریت کرد.

بدری همچنین پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در فصول مختلف سال بویژه در فصول بارش را مهم ارزیابی کرد و افزود: بکارگیری اطلاعیه‌های هواشناسی موجب برنامه‌ریزی دقیق برای ارائه خدمات بهتر به شهر در عملیات‌های زمستانی شهرداری می‌شود که تاثیر بکارگیری آن در جلب رضایت شهروندان کاملاً مشهود است.

وی با تاکید بر ضرورت ارائه برنامه های آموزش شهروندی و ارتقاء سطح آگاهی مخصوصا در فصل زمستان افزود: تولید محتواهای آموزشی با هدف کاهش خسارات مالی و جانی برای شهروندان و همکاری مردم  در حوزه های مختلف مدیریت شهری از مهمترین برنامه های مشارکتی پلیس و شهرداری است.

معاون شهردار تبریز افزود: نوسازی، تجهیز و خرید ماشین آلات نیز از مهمترین شاخصه های مدیریت بحران می باشد که تمامی دستگاهها، واحدها و شرکتها در این خصوص دارای شرح وظایف تعریف شده می باشند و اقدامات موثری در این خصوص صورت گرفته است.

گفتنی است در ستاد عملیات زمستانی شهر تبریز، شهردار تبریز رئیس ستاد عملیات زمستانی، معاون محیط زیست و خدمات شهری ، جانشین اول شهردار و معاون حمل و نقل و ترافیک نیز جانشین دوم شهردار در این ستاد هستند.

همچنین مدیرکل بحران استان، رئیس پلیس راهور شهرستان تبریز، مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی، معاون هماهنگی فرماندار تبریز، معاون محیط زیست و خدمات شهری، معاون حمل و نقل و ترافیک، معاون فنی و عمرانی شهردار،مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز، مدیران عامل سازمانهای فرهنگی و اجتماعی و ورزشی، آتش نشانی، مدیریت پسماند، سیما منظرو فضای سبز، مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل، سازمان فناوری اطلاعات و سازمان مدیریت حمل و نقل و مسافر شهرداری تبریز در این ستاد حضور دارند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات