برنامه پنج ساله دوم راهبردی عملیاتی شهرداری تبریز مشتمل بر ۱۶۰ ماده و ۱۷ تبصره تدوین شده است

برنامه پنج ساله دوم راهبردی عملیاتی شهرداری تبریز مشتمل بر ۱۶۰ ماده و ۱۷ تبصره تدوین شده است

به گزارش شهریار ، محمد جام کسری با تشریح مهمترین اقدامات انجام یافته توسط گروه برنامه ریزی شهرداری تبریز در سال جاری افزود: مقدمات تهیه و تدوین برنامه پنجساله دوم راهبردی عملیاتی» با تشکیل ستاد عالی برنامه ریزی از اواسط سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: تجربه انباشته تهیه برنامه پنجساله اول و تسلط بر مهمترین محدودیت­ ها و ظرفیت­ ها توسط کارشناسان و مدیران شهرداری تبریز در کنار ضرورت ارتقای توانمندی بدنه شهرداری در حوزه تدوین برنامه­ های راهبردی بلند مدت و میان مدت، از جمله دلایل تهیه برنامه پنج ساله دوم راهبردی عملیاتی به صورت داخلی و عدم برون­سپاری بود.

جام کسری ادامه داد: ارائه پیشنهادات در خصوص به روزرسانی "دستورالعمل تدوین، تصویب، اجرا و پایش برنامه راهبردی- عملیاتی"، "شناسایی خلاء­هاو چالش­های موجود در قوانین و مقررات ملاک عمل مدیریت شهری" و ارائه آن به مجمع کلانشهرهای ایران از دیگر اقدامات گروه برنامه ریزی و در راس آن اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تبریز محسوب می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز با اهتمام گروه برنامه ریزی نقش موثری در تدوین برنامه های کلان کشوری ایفا می کند، یادآور شد: از جمله این اقدامات می توان به ارائه نقطه نظرات اصلاحی به سازمان شهرداری­ها و دهیاری­های کشور در خصوص لایحه "برنامه پنج­ساله هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کل کشور، اشاره کرد.

به گفته رئیس گروه برنامه ریزی شهرداری تبریز، تهیه گزارش کارشناسی در رابطه با "قانون درآمد پایدار هزینه شهرداری­ ها و دهیاری ­ها" و ارسال آن به شورای عالی استان ها از دیگر اقدامات شهرداری تبریز در حوزه بهبود ساختاری در سطح کلان کشوری است.

بررسی و ارائه گزارش کارشناسی در رابطه طرح پژوهشی ارسالی از مرکز پژوهش ­های شورا با عنوان " الگوی شبیه ­سازی بودجه­ ریزی عملیاتی شهرداری کلانشهر تبریز " از دیگر اقدامات این گروه در حوزه برنامه ­ریزی محسوب می­ شود.

محمد جام کسری در پایان تصریح کرد: یکم آبان ماه در تقویم کشورمان به نام "روز ملی آمار و برنامه ریزی" نامگذاری شده است، این امر بار دیگر اهمیت آمار و برنامه ریزی جهت توسعه زندگی را برای مردم و مسئولان یادآور می‌شود. به طوری که با نگاه به جایگاه این حوزه در راهبردهای مدیریت هر سازمانی می­ توان به میزان پیشرفته بودن نظام مدیریت سازمانی، کارایی و اثربخشی آنها به قضاوت نشست.

گفتنی است، محمد جام کسری رئیس گروه برنامه ریزی طی یک مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری شهریارنیوز به مناسبت فرا رسیدن روز ملی آمار و برنامه ریزی به تشریح مهمترین اقدامات انجام یافته شهرداری تبریز در سال جاری پرداخت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات