شهرداری ها در پدافند غیرعامل نقش محوری دارند

شهرداری ها در پدافند غیرعامل نقش محوری دارند

به گزارش  شهریار، محمد بیگ در دیدار با هادی بدری معاون محیط زیست و خدمات شهری و جانشین رئیس کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تبریز با تاکید بر اهمیت مقابله با تهدیدات پدافندی گفت: مدیران و مسئولان دستگاه های دولتی و غیردولتی باید توجه جدی به این موضوع داشته و بر آن تمرکز کامل کنند.

وی همکاری و تعامل نزدیک و فشرده با دستگاه های اجرایی دولتی و غیردولتی را جزو اولویت های اداره کل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی برشمرد و ادامه داد: بر همین اساس سیاست های ابلاغی با تعاملات لازم به دستگاه ها ارائه و عملیاتی می شود و انتظار می رود این ابلاغیه ها جدی گرفته شود.

وی هوشمندسازی امکانات آتش نشانی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در امداد رسانی هوایی را بسیار مهم و حائز اهمیت برشمرد و افزود: اقدامات زیربنایی شهرداری و پای کار بودن مدیریت شهری در اجرای ماموریت های پدافند غیرعامل نوید قدم های مثبت در این حوزه برابر دستورالعمل های سازمان پدافند غیرعامل کشور را می دهد.

بیگ افزود: با توجه به اهمیت فوق العاده پدافند غیرعامل، لازم است روش های پدافند غیرعامل درتمام سطوح عملیاتی شود و از طرفی با توجه به ماهیت زیر زمینی و گستره مترو ، در صورت وجود زیر ساخت های لازم، خطوط مترو می توانند نقش کلیدی در مواقع اضطراری داشته باشند که نیاز است مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.

وی تلاش برای افزایش ارتباط با دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی را یکی از اولویت های اصلی پدافند غیرعامل استان اعلام کرد و افزود: در این زمینه از نخبگان رشته های مختلف علمی استفاده می کنیم و آماده ایم تا تجارب و یافته های علمی این تیم تحقیقاتی را در اختیار شهرداری برای مدیریت واحد در این حوزه قرار دهیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در عصر ارتباطات و اطلاعات، موضوع پدافند غیرعامل امری اجتناب ناپذیر و بسیار محوری است، اظهار داشت: تشکیل کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تبریز با پیگیری و دستور شهردار تبریز امری بسیار ارزشمند در این حوزه بوده که مطمئنا تعامل بین سازمانی برای پیشبرد اهداف این حوزه را تسهیل می بخشد.

جانشین رئیس کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تبریز نیز در این جلسه ضمن تقدیر از همکاری های اداره کل پدافند غیرعامل استان گفت:شهردار تبریز بعنوان رئیس کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تبریز با تشکیل این کمیته و معرفی اعضا درصدد اقدامات موثر در این حوزه می باشد.

بدری افزود: باید حمایت های مختلفی از شهرداری در تامین امنیت پایدار شهری و تقویت مباحث مرتبط با پدافند غیرعامل بویژه در مواقع بحران صورت گیرد و ابعاد مختلف ابن امر هم باید در اولویت باشد.

معاون شهردار تبریز اجرای پروژه‌های فضای سبز در قالب پارک ‌های ۲ منظوره اسکان را از اقدامات شهرداری در تقویت اصول پدافند غیرعامل برشمرد.

گفتنی است با تشکیل کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تبریز و کارگروههای تخصصی و معرفی اعضای کمیته ،برگزاری جلسات هفتگی با حضور اعضا در دستور کار قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات