اقدامات حسابرسی شورای اسلامی شهر تبریز گامی در راستای ارتقای شفافیت

اقدامات حسابرسی شورای اسلامی شهر تبریز گامی در راستای ارتقای شفافیت

به گزارش شهریار ، علیرضا نوای باغبان، با اشاره به وظایف قانونی شورا در خصوص نظارت بر امور مالی شهرداری گفت: بر اساس این وظیفه، شورا به صورت رسمی باید هر ۶ ماه یکبار و نیز به صورت سالانه، گردش مالی مجموعه شهرداری را حسابرسی کند؛ شورای ششم نیز با پیروی از این قاعده، در کمیسیون برنامه ریزی و همچنین کمیته حسابرسی اقدامات بسیاری انجام داده که در نوع خود بی نظیر است.

وی در خصوص این اقدامات افزود: پس از تفریغ بودجه  ۱۴۰۲، حسابرسی بودجه به حسابرسان کاربلد و خبره سپرده شده  و برای اولین بار طی ادوار مختلف شورا در اسرع وقت این حسابها بروز شده اند. این اقدام که در حد استانداردهای بین المللی صورت گرفته، نشان دهنده دقت شورا در امر نظارت است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در عین حال، درباره تخلفات احتمالی نیز اظهار داشت: اگر در پروسه حسابرسی، تخلفات احتمالی مشخص شود این موارد به شهرداری ارجاع داده شده و مورد بررسی قرار می گیرد و در عین حال، از سوی شورا و کمیته حسابرسی تعیین تکلیف شده و بر عدم تکرار این موارد تاکید می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه حسابرسی بودجه های سالهای قبل نیز در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: حسابرسی های مانده از سالهای قبل نیز در دست اقدام هستند؛ خوشبختانه سازمان های تابعه شهرداری از این حیث نسبتا بروز هستند. در مورد شهرداری های مناطق و مرکز نیز حسابرسی به صحن شورا آمده و مابقی نیز در کمیته به اتمام رسیده و آماده ارائه به صحن شورا است.

رییس کمیته حسابرسی شورای اسلامی شهر در زمینه تحقق شفافیت هم تصریح کرد: شعار شفافیت بسیار عامه پسند و در عین حال مهم است؛ اما عمل به آن مهمتر است؛ برای تحقق این امر نیز، علاوه بر دقت و تیزبینی در حسابرسی، سامانه های ویژه ای نیز در حوزه های املاک- مالی و شهرسازی- مالی تعریف شده تا تمامی تراکنش و اقدامات مربوط به این حوزه ها در آنجا مشخص باشند. به عبارتی دیگر اقدامات شهرداری در زمینه حسابرسی، شفافیت در مجموعه شهرداری را ارتقا خواهدداد.

باغبان همچنین افزود: البته این سامانه ها تحت نظارت خواهدبود تا عملکرد آنها کاملا در چهارچوب قانون باشد.

وی در پایان، بر اتمام تمامی حسابرسی ها در پایان این دوره از شورای اسلامی شهر تاکید کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات