قدردانی هیمالیانورد نامدار تبریزی از مشارکت شهرداری در ترویج ورزش همگانی

قدردانی هیمالیانورد نامدار تبریزی از مشارکت شهرداری در ترویج ورزش همگانی

به گزارش شهریار ، سعید میرزایی دیگر کوهنورد شجاع و برجسته تبریزی است که پس از عظیم قیچی ساز، جزو کوهنوردان افتخار آفرین باشگاه جهانی فاتحان قله های بیش از ۸ هزار متری بدون اکسیژن جهان است. او که متولد سال ۱۳۵۹ تبریز است، افتخارات بسیاری در صعود به صعب العبورترین قله های جهان کسب کرده است.

قله K۲، یک غول رفیع صعب العبور با ارتفاع ۸۶۱۱ متر در دنیای پر چالش و هیجان برانگیز کوهنوردی است که بعد از قله اورست، دومین قله مرتفع جهان نام گرفته است. فتح این قله، به تنهایی افتخار بزرگی برای هر کوهنورد حرفه ای به شمار می رود اما صعود و فتح نفس گیر آن بدون اکسیژن، تنها از عهده معدود کوهنوردان حرفه ای جهان برمی آید که سعید میرزایی هم جزو آن ها است. او، یکی از آن کوهنوردان سرسخت و نترسی است که توانسته است جایگاه ارزشمند خود را در میان معدود اعضای باشگاه فاتحان قله های بالای ۸ هزار متر بدون اکسیژن تثبیت کند، نام کهن شهر پر آوازه تبریز را بر سر زبان ها بیندازد و پرچم پرافتخار ایران را بر فراز این قله بسیار مرتفع به اهتزاز درآورد.

سعید میرزایی در مراسمی که برای ارایه گزارش نحوه صعود خود به قله K۲ به مسئولان ورزشی و کوهنوردان در سالن آمفی تئاتر شهرداری منطقه ۹ برگزار شد، طی سخنانی، با اشاره به اینکه تمامی هزینه های کلان این صعود را که بالغ بر ۱۱ هزار دلار شده بود، شخصا تامین و پرداخت کرده است، گفت: تنها اسپانسر مالی من یک شرکت خارجی بود که مبلغ ۱ هزار دلار از هزینه های سفر و صعود من را تقبل کرد. دیگر حمایت به انجام رسیده از من، در اختیار گذاشته شدن این سالن برای برگزاری این مراسم توسط شهرداری منطقه ۹ است که جا دارد، مراتب تشکر خودم را از شهردار منطقه، مهندس اکبر دنیادوست و حوزه فرهنگی و اجتماعی این منطقه اعلام کنم.

این کوهنورد و هیمالیانورد برجسته تبریزی، در ادامه سخنان خود با اشاره به گام های بزرگی که در چند سال اخیر توسط شهرداری کلانشهر تبریز در زمینه همگانی و محله ای کردن ورزش در سطح شهر برداشته شده است، ادامه داد: باید از شهردار ورزش دوست شهر تبریز، دکتر هوشیار، قدردانی ویژه به عمل آید که سرمایه گذاری های عمرانی و اجتماعی خوبی در زمینه ایجاد زیرساخت های ورزشی، راه اندازی مسابقات ورزشی مختلف در سطح محلات به خصوص محلات محروم و حمایت های بی دریغ از ورزشکاران و قهرمانان مدال آور تبریزی در این چند سال گذشته به انجام رسانیده است.

سعید میرزایی با اشاره به دوستی و همکاری نزدیک عظیم قیچی ساز، پیشکسوت تبریزی هیمالیانورد و میهمان ویژه این مراسم، تامین هزینه های گزاف صعود به قله های بسیار مرتفع جهان از محل دارایی شخصی را از موانع جدی و سختی های تمام ناشدنی در این حوزه برشمرد و خواستار حمایت بخش خصوصی و دولتی تبریز و ایران از نام آوران افتخار آفرین رشته کوهنوردی برای تداوم این مسیر دشوار اما غرورآفرین در سطح ملی و جهانی شد.

یعقوب علیپور، معاون اداره کل ورزش استان، میرعلی آقاسیدی، رییس هیات کوهنوردی استان، عظیم قیچی ساز، کوهنورد افتخارآفرین و نام آشنای تبریزی و جمعی از کوهنوردان و علاقمندان به ورزش کوهنوردی؛ میهمانان این مراسم را تشکیل می دادند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات