آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت علامه مجاهد سید محمدعلی قاضی طباطبایی

آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت علامه مجاهد سید محمدعلی قاضی طباطبایی

به گزارش شهریار ، این مراسم بزرگداشت روز پنج‌شنبه دهم آبان ماه  از ساعت ۱۰ الی ۱۲  در مسجد مقبره واقع در بازار تاریخی تبریز برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، این مراسم توسط شهرداری کلانشهر تبریز و در راستای بزرگداشت مقام شامخ اولین شهید محراب، حضرت آیت‌الله حاج سید محمدعلی قاضی طباطبایی در سالروز شهادت آن شهید بزرگوار برگزار می‌شود. از عموم شهروندان، مردم انقلابی، شهیدپرور و ولایتمدار تبریز دعوت می‌شود در این مراسم شرکت نمایند.

آیت الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی، فقیه و مرجع تقلید شیعیان، در پیروزی و به ثمر رساندن مبارزات انقلابی مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) نقش اساسی را به‌ ویژه در تبریز ایفا کرد؛ در تاریخ ۱۱ آبان ماه ۱۳۵۸ در حالی که روز عید قربان، نماز عید خوانده بود، به هنگام شب بعد از نماز عشاء در مسجد شعبان توسط گروهک فرقان به شهادت رسید.

آیت الله شهید سید محمدعلی قاضی طباطبایی چهره مبارزی بود که رژیم طاغوتی حساسیت خاصی نسبت به او داشت و آیت الله قاضی را خمینی آذربایجان می‌دانستند.

با پیروزی انقلاب اسلامی، طی حکمی از سوی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ به عنوان امام جمعه و نماینده ایشان در تبریز منصوب شد.

آیت‌الله شهید سید محمدعلی قاضی طباطبایی دارای آثار بسیاری است که تعدادی از آن به صورت خطی موجود است، از جمله این آثار می توان به: الاجتهاد و التقلید، خاندان عبدالوهاب، کتاب فی علم الکلام، حاشیه بر کتاب رسائل شیخ انصاری؛ حاشیه بر کفایه الاصول آخوند خراسانی؛ تقریرات درس اصول آیت الله سید محمد حجت؛ تاریخ قضا در اسلام؛ صدقات امیرالمومنین(ع) و صدیقه طاهره (س)؛ رساله فی مساله الترتب؛ رساله در نماز جمعه؛ رساله در دلالت آیه تطهیر بر اهل بیت(ع)؛ رساله در اوقات نماز؛ رساله در مباهله؛ رساله فی مساله الترتب؛ رساله در نماز جمعه؛ تعلیقات بر کتاب الفردوس الاعلی، تالیف علامه شیخ محمد حسین کاشف الغطا؛ تحقیق درباره روز اربعین حضرت سیدالشهداء(ع)؛ تعلیقات بر کتاب انوار نعمانیه؛ مقدمه و تعلیقه بر تفسیر جوامع الجامع طبرسی؛ تعلیقات بر کتاب اسلام صراط مستقیم؛ علم امام؛ ترجمه مسائل قندهارئه، از عربی به فارسی اشاره کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات