مطالعات و طراحی شبکه‌های هدایت آب‌های‌سطحی تبریز به مراحل پایانی رسید

مطالعات و طراحی شبکه‌های هدایت آب‌های‌سطحی تبریز به مراحل پایانی رسید

به گزارش شهریار ، معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز طی جلسه ای با حضور مدیرکل عمرانی، مدیرکل فنی، سرپرست اداره طراحی و فنی و مسئول امور مطالعات آبهای سطحی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز، کارشناسان و مدیران خدمات شهری مناطق شهرداری، مدیریت بحران شهرداری، معاونت های فنی و عمرانی شهرداری مناطق دهگانه شهرداری تبریز و مشاور طرح آخرین وضعیت مطالعات آبهای سطحی مناطق دهگانه شهرداری تبریز را جهت تائید مطالعات انجام یافته مورد بررسی قرارداد.

مدیر کل فنی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز در این جلسه هدف از اجرای این پروژه را انجام مطالعه و تهیه طرح جامع اجرایی شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی  سطح شهر و نقاط بحرانی و حادثه خیز واقع در محدوده خدماتی مناطق دهگانه شهرداری تبریز عنوان کرد.

در ادامه مدیرکل عمرانی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز نیز افزود: مسئله هدایت آبهای سطحی از مسائل عمده ایمن سازی شهرها از خطر وقوع سیلاب و نهایتاً رفع خسارات احتمالی آن است که  از این رو انجام ارزیابی ها و مطالعات منطقه ای و تدارک تمهیدات لازم در قالب طرحهای جمع آوری، انتقال و هدایت آبهای سطحی شهر از جمله اقدامات مناسب برای استفاده بهینه و از طرفی برای  مقابله با پیامدهای زیانبار این پدیده است که انجام آن یکی از ضروریات بود.

غلامرضا عندلیب در پایان نکاتی را در خصوص مشکلات آبگرفتگی در برخی از مناطق سیل خیز، لزوم ارائه طرحهای عملی و قابل اجرا در مطالعات، لزوم ایجاد روشهایی در خصوص بروزرسانی اطلاعات استخراج شده در سامانه GIS، تاکید بر استفاده از چاه های جذبی در اجرای پروژه ، لزوم ارائه راهکارهای اساسی جهت هدایت آبهای زیرگذرها در مواقع سیلاب، اعلام زمان لایروبی مناسب برای کانالهای موجود  و ... را مورد توجه و تاکید قرارداد.

فرهاد اصلانی مسئول امور مطالعات آب معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز به عنوان ناظر پروژه مطروحه نیز گزارشی را در خصوص مطالعات انجام یافته ارائه و نکته نظراتی را در خصوص تسریع روند اجرایی مطالعات مزبور ارائه کرد.

دراین جلسه گزارشی از مطالعات انجام یافته برگرفته از روند پروژه شامل: جمع آوری اطلاعات پایه در خصوص کانال ها، گزارش بازدید های میدانی از کلیه مناطق در سامانه GIS ، استخراج مشکلات حاصل از آبگرفتگی و سیلابهای در سطح شهر تبریز، نقشه برداری کلیه حوزه های آبریز و مسیلها، مدلسازی کانلهای سطح شهر و وارد کرد کلیه اطلاعات آن ها در سامانه GIS، ارائه راه حل های مناسب برای رفع مشکلات آبگرفتگی و تسهیل هدایت و ذخیره سازی آبهای سطحی  توسط مشاور طرح ارائه گردید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات