بهره‌برداری از فاز اول اینترنت خانگی بر بستر فیبرنوری تا یک‌ماه آینده

بهره‌برداری از فاز اول اینترنت خانگی بر بستر فیبرنوری تا یک‌ماه آینده

به گزارش شهریار ، یعقوب هوشیار در دویست و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز در تشریح اقدامات شهرداری در ایجاد زیرساخت هوشمندسازی اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های فناوری، همچون توسعه شبکه فیبرنوری بسترسازی مناسب برای رونق کسب و کارهای مجازی و خانگی تبریز است چرا که فیبرنوری نقش موثری  در بهبود فضای کسب و کار مجازی خواهد داشت.

وی از بهره برداری مرحله نخست اینترنت خانگی با استفاده از شبکه فیبرنوری تا یک‌ماه آینده خبر داد و افزود: اینترنت پرسرعت یکی از موضوعات مهم در توسعه کسب و کارهای خانگی است که می‌تواند جهش مطلوبی در حوزه اشتغال ایجاد کند و برهمین اساس اینترنت خانگی بر بستر فیبرنوری با فاز بندی‌های منظم به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار تبریز با بیان اینکه هدف‌گذاری مدیریت شهری توسعه ۸۲۰ کیلومتری فیبر نوری تا درب منازل است یادآور شد: شهرداری از اولین روز بهره‌برداری شبکه فیبرنوری، اجاره بها و درآمدمالی خود را دریافت خواهد کرد.

همچنین رییس کمیسیون کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی در سخنران میان‌دستور امروز شورای اسلامی شهر اظهار کرد: تعریف سنتی از سرمایه گذار که پس از تحویل گرفتن قطعه زمینی اقدام به احداث ساختمان کند، در شرایط فعلی دیگر پاسخگوی نیاز شهر نیست و این مورد یکی از عوامل مهم راکد ماندن پروژه‌های سرمایه گذاری شهر است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم زعفرانچی‌لر ادامه داد: اهلیت مالی سرمایه گذاران، مشکلات کمیسیون ماده پنج، موضوعات حقوقی اراضی، خروج سرمایه‌گذار از پروانه صادره، وجود معارض و... از جمله عوامل رکود سرمایه‌گذاری‌ها است هرچند با تلاش‌های مستمر مدیریت شهری برخی پروژه های سرمایه گذاری تعیین تکلیف شده است.

زعفرانچی‌لر احداث شبکه فیبر نوری را از جمله سرمایه‌گذاری‌های حائز اهیمت شهرداری تبریز خواند و تصریح کرد: سه قرارداد احداث فیبر نوری دوره ششم شورای اسلامی شهر منعقد شده است به طوری که قرداد نخست شامل احداث ۴۰ کیلومتر فیبرنوری بود که با صرف هزینه ۱۳ میلیارد تومان به اتمام رسید.

وی از اتمام احداث ۲۲۰ کیلومتر فیبرنوری دیگر در قالب دومین قرداد شهرداری با شرکت ایرانسل خبر داد و خاطر نشان کرد: سومین قرداد فیبرنوری شهرداری با شرکت ایرانسل برای اجرای ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری برای انتقال اینترنت پرسرعت به درب منازل شهروندان منعقد شده است.

دبیر کمیسون فناوری اطلاعات و هوشمندسازی انتقال داده با سرعت زیاد و پهنای بالا، باند، کاهش تداخلات الکترومغناطیسی، نبود افت سیگنال و امنیت بالای دیتا از جمله مزایای توسعه فیبر نوری برای تبریز خواند و خاطر نشان کرد:تبریز پس از نیل به هدفگذاری ۸۲۰  کیلومتر فیبرنوری، حائز رتبه دوم فیبر نوری در بین شهرهای کشور خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات