لایحه افزایش سرمایه شهرداری تبریز در بانک شهر به تصویب رسید

لایحه افزایش سرمایه شهرداری تبریز در بانک شهر به تصویب رسید

به گزارش شهریار ، یعقوب هوشیار پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار کرد: در زمینه اعتبارات اخذ شده از بانک شهر، مقرر شده بود ۱۵۰۰ میلیارد تومان در قالب برات کارت ارائه شود که ۴۰۰ میلیارد تومان آن جذب شده و مابقی نیز تا پایان سال دریافت می شود.

وی  تاکید کرد: این اقدام نوعی سرمایه گذاری برای آینده است که در اولین بانک خصوصی کشور یعنی بانک شهر انجام می شود.

شهردار تبریز تشریح کرد: بحث مدیریت اقتصادی یکی از مهمترین مباحث و نیاز به ساختاری قوی دارد؛ بنابراین باید در نظام بودجه ای تعریفی برای این ساختار داشته باشیم.

وی با اعلام علاقه‌مندی اعضای هیات مدیره بانک شهر برای حضور در تبریز گفت: اعضای هیئت مدیره این بانک، علاقه‌مند به حضور در تبریز هستند، لیکن مقرر شده بعد از افزایش سرمایه شهرداری تبریز در این بانک، در صحن شورا حضور یافته و پاسخگوی سوالات باشند.

اکبر خردمند مدیرکل مالی و ذیحسابی شهرداری نیز در توضیح این لایحه اظهار داشت: بانک شهر در حال حاضر یک هزار ۵۵۷ میلیارد تومان سرمایه دارد و با مجوزهایی که از بانک مرکزی اخذ نموده، می تواند این سرمایه را تا ۳۹ هزارمیلیارد تومان افزایش دهد.

وی اضافه کرد: در مرحله اول، ۱۰ هزارمیلیارد تومان از این افزایش سرمایه از طریق سهامداران تامین می شود. بنابراین با توجه به سهم ۷ درصدی شهرداری تبریز در این بانک، باید ۷۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی شهرداری پرداخت شود. در مرحله دوم نیز که سرمایه شهر بانک شهر به ۳۹ هزارمیلیاردتومان می رسد، سهم شهرداری تبریز محفوظ خواهد ماند.

این لایحه در انتها با اکثریت آرا توسط اعضای شورا به تصویب رسید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات