شهریار تبریز/جواد بیرامزاده : رویداد هفته فرهنگی تبریز در تهران، درحالی قرار است از ۲۲ تا ۲۹ بهمن ماه امسال در فرهنگسراها، بوستان ها، خانه های تاریخی و گالری ها و تالارهای فرهنگی، هنری پایتخت برگزار میشود که بی تردید، رسانه های تبریز و استان، می توانند نقش روایتگر و بازتاب دهنده برنامه های متنوع این رویداد را ایفا کنند.
سهم رسانه های تبریز و استان، چه در پیش از برگزاری این رویداد فرهنگی، هنری و چه در حین و بعد از آن، به ویژه از منظر تبیین و تبلیغ بی واسطه، صحیح و عینی ظرفیت ها، جاذبه ها، فرصت ها و زمینه های تاریخی، فرهنگی، گردشگری، هنری و در یک کلام جایگاه و هویت تبریز به اقصی نقاط ایران و حتی جهان، فراتر از کارکرد اطلاع رسانی است و همین رویداد به عنوان یک فرصت ایده آل برای ایفای نقش تبیینی رسانه ها با موضوع تبریز و شان تاریخی و ملی آن محسوب می شود.
بررسی و تحلیل روائی و تاریخ نگارانه جایگاه تبریز در ایران، مکاتب و ریشه های فرهنگی، هنری، مدنیت، هنر، موسیقی، سیاست ورزی، ایران دوستی، شعر، صنایع دستی، صنعت، ادبیات، جاذبه های تاریخی و میراثی، دیرینگی فرهنگی، تعاملات جهانی و دیگر ابعاد ملی و بین المللی تبریز در کنار خلق و تولید آثار و محتواهای رسانه ای اثربخش در فضای رسانه ای و مجازی، از جمله زمینه های کارکردی رسانه های تبریز با موضوع هفته فرهنگی تبریز در تهران به شمار می رود که در جای خود، علاوه بر کمک به غنای محتوائی رسانه ها، می تواند به پیشران اطلاع رسانی این رویداد تبدیل شود.
فرصت برگزاری هفته فرهنگی تبریز در تهران جدای از این ها، مجالی برای کنشگری حرفه ای رسانه ای و تعاملات فی مابین رسانه های تبریز و کشور در بستر تولید محتواهای تبیینی و تبلیغی با محوریت تبریز و آذربایجان می تواند باشد، فرصتی که بی تردید، اهالی رسانه تبریز و استان، می بایست از آن به درستی استفاده کرده و نقش فرهنگی، رسانه ای خود را در این رویداد ایفا نمایند.
نظرات