لزوم تقویت سامانه ۱۳۷ برای افزایش رضایتمندی شهروندان

لزوم تقویت سامانه ۱۳۷ برای افزایش رضایتمندی شهروندان

به گزارش شهریار ، یعقوب هوشیار در نشست صمیمی خود با مدیران و کارکنان اداره کل بازرسی مجموعه شهرداری تبریز اظهار کرد: به صورت پیش فرض قرائت کارکنان در  مواجه با موضوعات مختلف و متنوع است به طوری گفتگوی مستمر بین مدیران ارشد و کارکنان باعث ارتقای سطح اطلاعاتی و رسیدن به یک درک مشترک را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه آشنایی دقیق به اختیارات و وظایف کاری  نقش تعیین کننده ای در موفقیت به سرانجام رساندن وظایف محوله دارد، افزود: اکثر قریب به اتفاق تخلفات در سیستم های اداری به عدم آشنایی کارکنان به ضوابط و قوانین مربوط می‌شود به طوری  نبود اطلاعات کافی باعث شکل گیری تخلف می شود.

یعقوب هوشیار با اشاره به اینکه یکی از رسالت های اصلی بازرسی، تطبیق ضوابط و مقررات است، خاطرنشان کرد: برهمین اساس تمامی کارکنان این ادراه کل  باید توجه ویژه ای به امر آموزش و بروز نگهداشتن سطح اطلاعات داشته باشند.

هوشیار با اشاره به ضرورت آشنایی دقیق به دانش فنی، ادامه داد: مدیر کل بازرسی شهرداری سال آینده برنامه ریزی ویژه ای برای  برگزاری دوره های ویژه دانش‌افزایی شامل موضوعاتی چون شرایط امور پیمان، قوانین دیوان عدالت اداری انجام دهند.

شهردار تبریز با بیان اینکه بیشترین حوزه تخلفات احتمالی می تواند در املاک‌ باشد، تصریح کرد: در دوره فعلی مدیریت شهری ۱۷ قرداد جعلی مربوط به سال های گذشته شناسایی شده است.

یعقوب هوشیار یکی از وظایف اصلی بازرسی را صیانت از  منافع شهرداری دانست و گفت: بازرسی بازویی برای حل مشکلات درون سیستم شهرداری از طریق تعاملات و همکاری است.

وی مطلوبیت عملکرد مجموعه شهرداری را منوط به رضایت شهروندان و ارباب رجوع خواند و تصریح کرد: هوشمندسازی و بهره مندی از ظرفیت ساختارهای فناوری اطلاعات کمک کننده نظارت بازرسی است.

شهردار تبریز با تاکید بر بهره مندی از اطلاعات مبتنی بر تحلیل داده های سامانه ثبت شکایات ۱۳۷ شهرداری برای اصلاح فرآیندها، افزود: اصلاح فرآیندها نقش بی بدیلی در کاهش تخلفات اداری ایفا می‌کند.

وی در این خصوص تصریح کرد: سامانه ۱۳۷ نقش مهمی در افزایش رضایتمندی شهروندان دارد که تقویت این سامانه در دستور کار اداره کل بازرسی باشد.

یعقوب هوشیار همچنین به ضرورت اطلاع رسانی از تبعات خرید و فروش املاک قولنامه ای اشاره نمود و خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از قوانین نقش موثری در کاهش تخلفات دارد.

همزمان با این نشست، صندوق صوتی سامانه ثبت شکایات ۱۳۷ بازرسی شهرداری تبریز آغاز بکار کرد.

در پایان این نشست، شهردار تبریز ضمن تقدیر از زحمات مدیران و کارکنان اداره کل بازرسی شهرداری تبریز، با اهدای لوح سپاس از آنان تجلیل کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات