به گزارش شهریار ، اکبر دنیادوست، شهردار منطقه، با اعلام خبر راهاندازی سامانه جدید خدمات شهروندی اظهار کرد: سامانه الکترونیکی سرا ۱۰، یکی از ابزارهای توانمند تحقق دولت الکترونیک در زیرشاخه وزارت کشور و حوزه شهرسازی و معماری است که به عنوان گامی مهم در جهت تسهیل دسترسی به خدمات شهری و ارتقای سطح رضایت شهروندان در نظر گرفته شده است.
با راهاندازی این سامانه آنلاین، شهروندان قادر خواهند بود درخواستهای خود را در حوزه شهرسازی و معماری به صورت غیرحضوری به ثبت برسانند. این سامانه از تاریخ ۲۳ فروردین ماه سالجاری به طور رسمی، فعالیت خود را در شهرداری منطقه ۹ خواهد کرد. این بدان معنی است که از این تاریخ، معاونت شهرسازی و معماری منطقه از پذیرش حضوری شهروندان معذور خواهد بود.
شهردار منطقه ۹، سپس در باره امکانات و قابلیت های سامانه سرا ۱۰ توضیح داد و گفت: افزایش شفاف سازی، کاهش فرایند زمانی ارایه خدمات اداری، ثبت درخواستها به صورت آنلاین بدون مراجعه حضوری، الکترونیکی شدن مراحل تعیین وقت بازدید ماموران فنی، کاهش مراجعه های حضوری، کاهش بار ترافیک شهری ناشی از مراجعات حضوری و مکرر شهروندان به شهرداری ها و دیگر نهادهای مرتبط، سرعت بخشی به روند پاسخ استعلام ها و اخذ مجوزها و گواهی ها، برخورداری از امکان پیگیری آنی وضعیت پرونده ساختمان، امکان ثبت درخواست و پیگیری صدور موارد مختلفی همانند پروانه ساختمان، گواهی عدم خلاف، پایان کار ساختمان و استعلام های اداره ها و نهادهای خدمات رسان مرتبط، نقل و انتقال املاک، استعلام های بانکی و دیگر استعلام ها به صورت الکترونیکی و غیر حضوری از جمله قابلیتهای چشمگیر نرم افزار «سرا ۱۰» است.
اکبر دنیادوست در پایان، همراه با تاکید بر تلاش شهرداری منطقه ۹ در تجهیز و استفاده از فن آوری های نوین و بهینه سازی روند پاسخگویی به نیازها و درخواست ها در کنار ارتقای کمی و کیفی شیوه و نحوه خدمات رسانی به شهروندان عزیز اظهار امیدواری کرد، با مشارکت و همکاری شهروندان در استفاده آنلاین و غیر حضوری از این سامانه، مسیر خدمات رسانی به شهروندان عزیز در این شهرداری شفاف تر، آسان تر و کوتاه تر از پیش گردد و سامانه سرا ۱۰ به مرجع اصلی خدمات رسانی آنلاین در حوزه شهرسازی و معماری و همچنین، درآمد، کمیسیون ماده صد و پیشگیری از تخلفات ساختمانی تبدیل شود.
نظرات