«اطلاع‌رسانی اقناعی»؛ ریل گذاری جدید وزارت راه و شهرسازی در تعامل با افکار عمومی

«اطلاع‌رسانی اقناعی»؛ ریل گذاری جدید وزارت راه و شهرسازی در تعامل با افکار عمومی

در جهان امروز، اطلاع‌رسانی دیگر به معنای صرفِ مخابره اخبار و انتشار داده‌ها نیست. ارتباط موثر با جامعه، زمانی محقق می‌شود که اطلاع‌رسانی بخشی از فرآیند اقناع، مشارکت و شکل‌دهی آگاهانه به افکار عمومی باشد. این نگاه نو، مبنای سیاست ارتباطی جدیدی است که در وزارت راه و شهرسازی در حال شکل‌گیری و نهادینه‌سازی است؛ سیاستی که می‌توان از آن با عنوان «اطلاع‌رسانی اقناعی» یاد کرد. در این رویکرد، رسانه‌ها و ابزارهای ارتباطی، دیگر نه صرفاً کانال‌های انتقال پیام، بلکه بستری برای شنیدن، گفت‌وگو، پاسخ‌گویی و اعتمادسازی تلقی می‌شوند. اطلاع‌رسانی اقناعی، از تکیه صرف بر اطلاع‌رسانی‌های رسمی و یک‌سویه عبور کرده و به سمت تعامل واقعی با جامعه هدف، روایت‌گری هدفمند، و شفاف‌سازی مسئولانه پیش می‌رود. تغییر رویکرد وزارت راه و شهرسازی در این زمینه را می‌توان در الگوی جدید حضور رسانه‌ای وزیر و مدیران ارشد وزارتخانه به‌وضوح مشاهده کرد. از گفت‌وگوهای زنده تلویزیونی گرفته تا ارتباط مستقیم با مردم ...

متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    منبع خبر

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی یک رسانه در شهر تهران می باشد

      نظرات