به گزارش شهریار به نقل از ایرنا، از استانداری آذربایجان شرقی، این تصمیم در جلسهای که در دفتر دستیار رئیسجمهور در پیگیری طرحهای خاص، برگزار شد اتخاذ شد.
در این جلسه استانداران آذربایجان شرقی و زنجان و معاونان عمرانی آنها، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راهها، مدیرعامل شرکت آزادراه زنجان - تبریز، نماینده بانکهای سرمایهگذار، مدیر بهرهبرداری راههای کشور و نماینده معاون حقوقی رئیسجمهور در محل نهاد ریاستجمهوری حضور داشتند.
در این نشست، پس از بحث و بررسیهای دقیق، تصمیمات لازم برای آغاز فوری عملیات اجرایی بهسازی روکش آسفالت اتوبان زنجان - تبریز اتخاذ شد.
این پروژه تحت نظارت سازمان راهداری و حملو نقل جادهای کشور آغاز می شود.
اجرای این طرح یکی از مطالبات مردمی بوده که از این مسیر استفاده می کنند و بارها از ابعاد مختلف گزارش های مختلف از طرف ایرنا در این خصوص منتشر شده است.
آزادراه زنجان تبریز به طول ۲۸۵ کیلومتر اولین آزادراه کوهستانی است و به عنوان یکی از بزرگترین و مهم ترین راه های دسترسی به شمار می رود.
این آزادراه که با عنوان آزادراه پیامبر اعظم(ص) نامگذاری شده است، قسمتی از آزادراه تهران - قزوین - زنجان - تبریز - بازرگان و بخشی از راه ابریشم محسوب می شود که عملیات احداث آن از سال ۱۳۷۵ آغاز شد و اسفند سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید.
این آزادراه توسط سرمایهگذار بخش خصوصی به بهرهبرداری رسید که مسوولیت نگهداری از آن را نیز بر عهده داشت و همین موضوع موجب شد تا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، مجوزی برای هزینه کرد در این آزادراه از محل اعتبارات دولتی نداشته باشد.
این موضوع در کنار دلایل دیگر موجب شده آزادراه زنجان به تبریز و بالعکس به عنوان یکی از شریان های اصلی کشور در وضعیت نابسامانی قرار گیرد.
نظرات