مجموعه مقالات فصلنامه مهندسی حمل و نقل در سیویلیکا منتشر شد
مجموعه مقالات فصلنامه مهندسی حمل و نقل در سیویلیکا نمایه سازی و منتشر گردید.
به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، این ژورنال در چهار دوره تا کنون ۱۲۶ عنوان مقاله تخصصی به زبان فارسی منتشر کرده است. کلیه مقالات از طریق سیویلیکا قابل جستجو و دریافت می باشند.
لازم به ذکر است فصلنامه مهندسی حمل و نقل تحت حمایت پایگاه سیویلیکا بوده و از این پس علاقه مندان می توانند فراخوان دریافت مقاله این نشریه را بر روی سیویلیکا مشاهده نمایند.
لیست مقالات منتشر شده فصلنامه مهندسی حمل و نقل:
دوره اول ۱۳۸۸-۱۳۸۹ :
- تأثیر بهبود رفتار سایشی چرخ های فولادی بر ایمنی سیر قطارمطالعه موردی: واگن مسافری مسیر تهران- میانه
- ارایه الگوریتم و مدل ارزیابی تحلیل سوانح ریلی با استفاده از سیستم های هوشمند عصبی- فازی (مطالعه موردی خروج از خط
- بررسی و توسعه مدل شاخص کیفیت جهت خطوط بتنی در راه آهن
- پیشنهاد رابطه محاسبه مقاومت بتن محصور شده در ستونهای پل های بتن آرمه تقویت شده به کمکFRP
- مطالعه عددی تأثیر مشخصات چرخ هواپیماهای مسافری در میزان صدمات واردبر روسازی فرودگاه
- معرفی الگوریتم مناسب کنترل فعال برای کاهش اثرات ناشی از زلزله های نزدیک گسل در پل های بزرگراه
- بررسی نقش مشخصات سیستم حائل ریل در تحلیل روسازی راه آهن
- مقاوم سازی لرزه ای پلهای قوسی مصالحبنایی به روش پس تنیدگی با استفاده از روش المان مجزا
- مدل مکا نیابی پار کهای لجستیکی جهت ارایه خدمات به ترانزیت بار در منطقه اکو
- بهینهسازی عملکرد ترافیکی بزرگراه به روش مدیریت شیبراهه با استفاده از یک مدل برنامه ریزی ریاضی
- تخمین مدول بستر ریل براساس مشخصات اجزای روسازی بالاستی
- بررسی تأثیر مشخصات خاکریز در خط ریلی بر کاهش ارتعاشات ناشی از عبور قطار
- تحلیل آماری دماهای یخبندان با رویکرد مدیریت ریسک یخبندان های جاده ای در استان های لرستان و چهارمحال و بختیاری
- مدل تخصیص ناوگان گشتهای امداد خودرودر شبکه بزرگراهی شهری
- ارزیابی مشخصات مخلو طهای آسفالتی گرم کف قیری تولید شده با استفاده از دو نوع قیرWMA-Foam
- بررسی اثر ژئوسنتتی کها بر افزایش مدول خط آهن بر اساس نتایج بارگذاری میدانی ومقایسه آن با نتایج تحلیل عددی
- معرفی شاخص ایمنی ترمزگیری اضطراری جهت تشخیص به موقع تصادفات جلو به عقب
- متدولوژی و ارزیابی کاربرد مد لهای لاجیت در انتخاب مسیر رانندگان
- تعیین طول آستانه و بحرانی ترک زیرسطحی برای چرخ سامانه ریلی ایران
- مدلسازی تخصیص ناوگان اتوبوسرانی شهری با استفاده از شبکههای عصبی مصنوعی مطالعه موردی: مشهد مقدس
- ارائه مدل پیشبینی مدول مرکب برشی G* و زاویه فازی δ قیر تحت اثرفرسودگی
- تأثیر بافت درشت روسازی درکنترل لغزندگی و کاهش تصادفات جاده ای
- طراحی خطوط شبکه اتوبوسرانی شهری با استفاده از روش جستجوی ممنوع
- ارزیابی ریسک آتش سوزی قطارهای مسافری ایران با استفاده از رویکردFMEA فازی- تئوری گری
- بررسی تأثیر تعداد پایه های میانی در تعداد مودهای مؤثر در ارزیابی لرزه ای پلها به روش تحلیل پوش آور مودال
- مسیریابی بهینه بر اساس معیار زمان با توجه به شرایط متغیر تراف کیی
- تحلیل و پیش بینی نشست سطحی زمین ناشی از تونلسازی )مطالعه موردی: پروژه خط ۲ قطار شهری تبریز
- تعیین تعداد بهینه اتصال بر اساس معیار نزد کیی نتایج تخصیص به مشاهدات حجم در کمان: مطالعه موردی شهر مشهد
دوره دوم، ۱۳۸۹-۱۳۹۰:
- ارائه یک مدل زمان بندی جرثقیل محوطه در ترمینالهای کانتینری
- روشی برای مسیریابی بهینه در حمل و نقل همگانی یکپارچه شبکه اتوبوس و اتوبوس تندرو
- توسعه یک مدل تحلیلی از علل و پیامدهای ناشی از خروج از خط قطار مسافری در راه آهن جمهوری اسلامی ایران
- بررسی و انتخاب سیستم سیگنالینگ مناسب به روش آنتروپی – پرومتی برای راه آهن چابهار - زاهدان
- شبیه سازی سازوکار انتقال برش در روسازیهای بتنی
- بررسی نقش پروفیلهای ریل ایران در سایش و رفتار چرخهایی با پروفیل S1002 از طریق آنالیز اندرکنش پروفیلهای نو
- فرایند ارزیابی اقتصادی و بهینه سازی در ایمن سازی مشخصه های هندسی راه
- مدل پیش بینی فراوانی وقوع تصادف برای گذرگاههای ریلی- جاده ای ایران
- روش جدید تانسوری سه بعدی جهت تشخیص آسیب لرزه ای در پایه بتنی پلها با استفاده از سیگنالهای پاسخ
- بررسی کارآیی نسبی حمل و نقل مسافری و باری استانهای کشوردر طول برنامه سوم و سالهای ابتدایی برنامه چهارم
- مدلی برای تخمین مدول برجهندگی مخلوط آسفالتی بازیافت شده با قیرامولسیون و سیمان
- تخمین تعداد تصادفات ترافیکی در مناطق شهری به کمک مدلهای هم فزون
- مکانیابی بهینه جایگاههای عرضه سوخت با استفاده از برنامه ریزی ریاضی و سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS، مطالعه موردی شهر مشهد
- یافتن کوتاه ترین مسیر همیلتونی برای شهرهای ایران با استفاده از الگوریتم های جستجوی ممنوعه و ممتیک
- ارزیابی اثر عدم قطعیت جعبه ای تقاضا در طراحی شبکه پیوسته و گسسته حمل و نقل،با استفاده از الگوریتمهای ژنتیک و کلونی مورچگان
- حل یک مدل جدید برای مسأله مسیریابی وسائط نقلیه با در نظر گرفتن ایمنی در حمل و نقل مواد خطرناک
- تع یین سیکل رانندگی به روش مونت کارلو به منظور بررسی تناسب خودرو با کاربری آن
- تعیین چقرمگی شکست فولاد ریل UIC60 با استفاده از آزمایش ضربه شارپی در دماهای مختلف
- ارزیابی خطوط اتوبوس رانی با استفاده از سامانه اطلاعات مکانی و تحلیل پوششی داده ها، مطالعه موردی: خطوط اتوبوس رانی تهران
- یک مدل چندهدفه برنامه ریزی خطوط مسافری با در نظر گرفتن تنوع و محدودیت ناوگان و با استفاده از روش برنامه ریزی آرمانی
- ارائه یک مدل زمان بندی جرثقیل محوطه در ترمینالهای کانتینری
- روشی برای مسیریابی بهینه در حمل و نقل همگانی یکپارچه شبکه اتوبوس و اتوبوس تندرو
- توسعه یک مدل تحلیلی از علل و پیامدهای ناشی از خروج از خط قطار مسافری در راه آهن جمهوری اسلامی ایران
- بررسی و انتخاب سیستم سیگنالینگ مناسب به روش آنتروپی – پرومتی برای راه آهن چابهار - زاهدان
- شبیه سازی سازوکار انتقال برش در روسازیهای بتنی
- بررسی نقش پروفیلهای ریل ایران در سایش و رفتار چرخهایی با پروفیل S1002 از طریق آنالیز اندرکنش پروفیلهای نو
- فرایند ارزیابی اقتصادی و بهینه سازی در ایمن سازی مشخصه های هندسی راه
دوره سوم؛ ۱۳۹۰ -۱۳۹۱:
- بررسی اثر ترانشه های v شکل جهت کاهش ارتعاشهای محیطی ناشی از حرکت قطار
- تخصیص بهینه لوکوموتیوها به قطارهای برنامه ریزی شده در راه آهن جمهوری اسلامی ایران
- مدل سازی انتخاب مسیر روز به روز رانندگان در شرایط عدم قطعیت با استفاده ازتئوری مجموعه های فازی
- انتخاب الگوریتم بهینه شبکه عصبی مصنوعی برای تحلیل روسازی صلب راه ها
- شناسایی و اولویت بندی قطعات حادثه خیز راه با رویکرد قطعه بندی مسیر و تحلیل پوششی داده ها
- امکان سنجی آزمایشگاهی استفاده از خرده آسفالت بازیافتی به عنوان جایگزین سنگدانه در مخلوط بتن غلتکی روسازی
- بررسی تاثیر تحریکات لرزه ای با شتاب اوجهای مختلف در رفتار خطوط ریلی با استفاده از یک مدل عددی سه بعدی
- تحلیل تقاضای سفر شهری به روش فعالیت-مبنا:نمونه موردی منطقه سه شهرداری تهران
- بررسی تأثیر برخی عوامل مربوط به شخص و وسیله نقلیه بر وضعیت تقصیر در سوانح ترافیکی کشور
- مدل سازی و تحلیل دینامیکی واگن مسافری سرعت بالا در سامانه ریلی ایران
- ساخت و پرداخت مدل انحراف تقاضا در خطوط ویژه وسایل نقلیه پرسرنشین به تفکیک ویژگیهای کاربران
- ارایه روشی جهت بررسی راهکارهای افزایش ظرفیت مسیرهای ریلی با استفاده ازروش بهینه سازی همراه با مطالعه موردی مسیر بادرود- اردکان
- بررسی سهم سیاستهای مدیریتی حمل ونقل بر انتخاب طریقه های جایگزین سواری شخصی در سفرهای کاری روزانه
- ضریب رفتار پلهای بتنی با سیستم جداسازی لرزه ای
- کاربرد آزمونهای آماری در تشخیص خطای انتشار در فرا تحلیل اثرات ایمنی نمونه موردی: فرا تحلیل اثرات طرحهای آرام سازی ترافیک شهری
- بررسی اجزای محدود رفتار تیرهای بتنی تقویت شده پلها با مواد کامپوزیتی
- توسعه برنامه ای برای تحلیل غیرخطی روسازیهای انعطا فپذیر
- یک روش پیشنهادی برای انتخاب گره اتصال برای بهبود نتایج تخصیص ترافیک،مطالعه موردی شهر مشهد
- تأثیر پارامترهای روسازی خط آهن در خروج از خط واگن در محل سوزن
- بهینه یابی مسیر حمل ونقل کالا بین مراکز استان ایران،با استفاده از الگوریتم ژنتیک GA
- کاربرد تصمیم گیری چند معیاره در شناسایی نقاط پرحادثه: استفاده از روشهای تحلیل پوششی داده ها و تحلیل همایی
- تأثیر افزایش قیمت سوخت بر تقاضای باری ریلی و سهم آن از حمل و نقل زمینی
- کاهش متغیرهای ورودی در فرآیند مدل سازی تصادفات آزادراهها با استفاده از روش تجزیه و تحلیل مؤلفه های اصلی
- بررسی استفاده ازموادتثبیت کننده نانوپلیمر CBR PLUS برای ساخت لایه های روسازی راه
- توسعه یک سیستم دانش مبنای مکانمند جهت پیش بینی تصادفات در مسیرهای برون شهری
- بهینه سازی مسیر تردد سرویسهای حمل و نقل یک شرکت،با استفاده از خوشه بندی و الگوریتم ژنتیک
- تحلیل سرفاصله زمانی به تفکیک ترکیبات مختلف انواع زوج خودرودر شرایط جریان متراکم ترافیک ناحیه تداخلی آزاد راه
دوره چهارم؛ ۱۳۹۱-۱۳۹۲:
- اثر سیمان در کاهش حساسیت مخلوطهای آسفالتی گرم به رطوبت
- بررسی همبستگی نتایج آزمایشهای DCP، CBR و سه محوری سیکلی )در محور قم-سمنان
- روشی برای طرح اختلاط و بهینه سازی مخلوط های آسفالت بازیافتی امولسیونی
- بررسی میدانی تغییرات سختی جانبی خط آهن در قوس به روش خطی وغیر خطی با استفاده از تراورسهای معمولی و اصطکاکی
- پیش بینی عمر خستگی مخلوطهای آسفالتی با استفاده از شبکه های عصبی
- تلفات ترافیکی ایران در چارچوب یک بررسی اقتصادی
- تأثیر استفاده از قیرهای اصلاح شده با مواد نانورس در عملکرد خستگی مخلوطهای آسفالتی
- بکارگیری منطق فازی در مدلسازی انتخاب وسیله نقلیه سفرهای برون شهری
- بکارگیری روش AHP فازی گروهی در انتخاب بهترین تأمین کننده ناوگان ریلی
- بسط توابع زمان سفر- حجم برای راههای دوخطه دوطرفه برون شهری ایران
- مدلسازی دلایل استفاده شهروندان از سواری شخصی در سفرهای کاری به محدوده مرکزی کلانشهر تهران
- ارایه طبقه بندی از انواع گراف دوگان و بکارگیری آنها دربهبود آنالیزهای مسیریابی
- ارایه مدل برنامه ریزی زمانبندی حرکت قطارها با درنظر گرفتن محدودیتهای ویژه مسیرهای تک خطه در شبکه ریلی ایران
- یک روش پیشنهادی برای انتخاب گره اتصال برای بهبود نتایج تخصیص ترافیک،مطالعه موردی: شهر مشهد
- تأثیر پارامترهای روسازی خط آهن در خروج از خط واگن در محل سوزن
- اولویت بندی روشهای حمل و نقل عمومی در شهر تهران به منظور اصلاح نظام تخصیص بودجه
- توسعه مدل ریاضی مسأله مسیریابی حمل ونقل مواد سوختی تحت شرایط فازی - مطالعه موردی
- ارایه مدل پیش بینی عمر خستگی آسفالت متخلخل پلیمری با رویکرد پدیده شناختی تجربی
- رویکردی نو در بررسی پیش بینی پذیری ترافیک شهری مبتنی بر تئوری آشوب وپیش بینی جریان ترافیک شهر مشهد مبتنی بر سیستم فازی- عصبی تطبیقی چندگانه
- تعیین الگوی ممیزی زیست محیطی راههای کشور
- برآورد ظرفیت راه در زمان وقوع بحران با استفاده از شبیه سازی گلوگاه ترافیک
- تع یین ارزش زمانی کاربران شبکه راه در معابر قیمت گذاری شده شهری
- شناسایی نقش اجزای مختلف راههای دو خطه دو طرفه بین شهری در ایمنی با استفاده از یک رویکرد ناهمفزون
- مدل سازی انتشار آلاینده های ناشی از کارخانه آسفالت ودستگاه سنگ شکن پروژه های راه سازی)مطالعه موردی بانددوم محورسراب- بستان آباد
- تشخیص و بازشناسی علایم راهنمایی و رانندگی با استفاده از روش مبتنی برمکانیزم توجه و رو شهای طبقه بندی کلاسیک و ماشین بردار پشتیبان
- شبیه سازی عددی جریان هوای اطراف قطار مسافربری پارسی تحت اثر بادهای عرضی
- اثرات مدل سازی کوله ها و مفاصل پلاستیک پایه ها در رفتار لرزه ای پل های بتنی
- تخمین اضافه هزینه های عملیاتی شرکت هواپیمایی هما
- مدیریت زیست محیطی حمل و نقل شهری اراک به کمک مدل سازی کاهش مصرف سوخت در مسیریابی مناسب به کمک GIS
- تحلیل عملکرد الگوگذاری وتعیین اهداف ایمنی راه با استفاده ازتحلیل پوششی داده ها
نظرات