چارت جدید اداره کل راه و شهرسازی استان قم به زودی اجرا می شود.

چارت جدید اداره کل راه و شهرسازی استان قم به زودی اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، ابوالفضل طلبی مهابادی اظهار داشت: اصلاح ساختار سازمانی مناسب، زمینه ساز پیشرفت تحولات مربوط به نیروی انسانی است و این موضوع باعث تسهیل و تسریع در امور مربوط به اداره کل می شود.
مدیر توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم ضمن اشاره به مواد ۲۹ و ۳۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه اظهار داشت: براساس این مواد قانونی تمامی دستگاه ها و سازمان ها موظف به بازنگری در ساختار سازمانی و تشکیلات تفضیلی خود می باشند که طبق نقشه اصلاح نظام اداری ( مصوب شورای عالی اداری) کلیه دستگاه های اجرائی می بایست ۲۵ درصد از سطوح مدیریتی و پست های سازمانی خود را کاهش دهند.
طلبی مهابادی در مورد الزامات داخلی بیان داشت: چارت جدید با هدف نوسازی و در راستای کوچک‌ سازی و مناسب‌ سازی ، کاهش هزینه ها، تحول و چابک سازی ساختار، حذف واحدها و مدیریت های غیرضروری، ادغام وظایف موازی ،استفاده بهینه از منابع و نیروی انسانی و تسهیل و تسریع در امور به تصویب رسیده است.
وی افزود: پس از انتزاع مدیریت راهداری از این اداره کل، نیاز به باز طراحی ساختار سازمانی و تشکیلات تفضیلی ضروری به نظر می رسید که بر همین اساس از سوی وزارت راه و شهرسازی چارت جدید در استان ها ابلاغ شده است و هم اکنون مرحله نهایی ثبت آن توسط وزارت متبوع و از طریق سامانه کارمند ایران درحال پیگیری است.
طلبی مهابادی ادامه داد: با توجه به ابلاغ وزارت خانه متبوع و پس از تایید مرحله نهایی، چارت جدید به زودی برای اجرا به کلیه مدیریت های اداره کل ابلاغ خواهد شد.
ایشان در خصوص استخدام و جذب نیرو در سال ۱۳۹۷ اعلام کرد: در سال ۱۳۹۷ در قالب نیروی رسمی و پیمانی فقط مجوز استخدام یک نفر به عنوان کارشناس حمل و نقل برای این اداره کل در نظر گرفته شده و در قالب نیروی قراردادی مجوزی برای این اداره کل در نظر گرفته نشده است.
وی یکی دیگر از الزامات داخلی اصلاح ساختار سازمانی را موضوع تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی و پیمانی دانست و در این خصوص گفت: یکی از پیش نیازهای اصلی تبدیل وضع و استخدام کارکنان ، تائید ساختار سازمانی در سازمان اداری و استخدامی کشور است و برای این که تبدیل وضع همکاران صورت پذیرد می بایست ابتدا نمودار سازمانی و تشکیلات تفضیلی به تائید سازمان اداری و استخدامی کشور برسد که این امر توسط وزارت متبوع در دست پیگیری است.
مدیر توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم ایجاد نظم و انضباط اداری، رفع تبعیض از کارکنان و پاسخگویی به مطالبات نیروی انسانی را از جمله مسئولیت های مهم این اداره کل برشمرد و افزود: یکی از مهم ترین وظایف این مدیریت، اطلاع رسانی در خصوص آئین نامه ها و بخشنامه های مرتبط اداری و داخلی مربوط به چگونگی تبدیل وضعیت استخدامی، احتساب مدرک تحصیلی، مرخصی کارکنان، حضور و غیاب و از این قبیل موارد است.
وی تصریح نمود: سرمایه انسانی یکی از مهم ترین سرمایه های هر سازمانی است که باید با نهایت ظرافت و درایت با آن مواجه شد تا منجر به ارتقای انگیزش کارکنان شود که این ارتقاء نیازمند آموزش های خاص و نوین به کارکنان و ایجاد فضایی جدید متناسب با نیازمندی های جدید کارکنان می باشد.
طلبی مهابادی افزود: بر همین اساس در حوزه آموزش و بهسازی نیروی انسانی در سال ۹۶، بالغ بر ۶۰۰۰ ساعت برای کارکنان وافزون بر ۳۰۰۰ ساعت آموزش برای مدیران دوره آموزشی برگزار شده است.
مدیر توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه وشهرسازی استان قم در خصوص اصلاح فرآیندهای اداره کل توضیح داد: بیشترین میزان مراجعات ارباب رجوع در بخش های املاک و حقوقی و نظام مهندسی با موضوعات انتقال قطعی زمین های مسکونی، انتقال قطعی زمین های غیرمسکونی، استعلام فرم جیم، صدور و تمدید پروانه های مهندسی حقیقی و حقوقی هستند که در این رابطه اصلاح فرآیند کار و مراحل انجام کار انجام شده است.
طلبی مهابادی ضمن اشاره به دستور ریاست محترم جمهوری و به تبع آن وزارت خانه متبوع مبنی ارائه خدمات در میز خدمت توضیح داد: کارگروه توسعه مدیریت این اداره کل نسبت به احصاء فرآیندهای این اداره کل (ارائه خدمت حضوری یا الکترونیکی) برای ارباب رجوع و ارسال پیشنهادات لازم به وزارت متبوع ،اقدامات لازم را بعمل آورده است.
وی افزود: میز خدمت با حضور کارشناسان هر یک از مدیریت ها در راستای رعایت حقوق شهروندی و آشنایی مردم با وظایف حوزه های مختلف اداره کل راه و شهرسازی استان قم در آینده نزدیک در ساختمان شماره یک استقرار می یابد.
طلبی مهابادی گفت: پاسخگویی سریع به مراجعان و حذف مراحل غیر ضروری در روند رسیدگی به درخواست های مردمی از اولویت های اجرایی این مجموعه است.
وی به ضرورت خدمت رسانی الکترونیک و کاهش مراجعات حضوری و اتلاف وقت مراجعین اشاره کرد و گفت: پورتال اداره کل راه و شهرسازی استان قم به نشانی www.qom.mrud.ir با اضافه کردن لینک «میزخدمت الکترونیکی» آماده ارائه خدمت الکترونیکی به همشهریان و مراجعین خواهد بود.
مدیر توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه وشهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان ساخت: نامناسب بودن فضای اداری به لحاظ عدم تناسب، تعداد زیاد مراجعین، فرسوده بودن ساختمان و به تبع آن اتلاف انرژی و سرمایه مالی، لزوم احداث ساختمان جدید و یکپارچه، کمبود نیروی انسانی با توجه به حجم فعالیت و چارت سازمانی، کمبود خودروی سازمان، نقص سیستم آتشنشانی و اطفاء حریق، آسانسور و فرسوده بودن سیستم گرمایشی و سرمایشی را از جمله چالش های موجود این اداره کل است

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات