نشست مطبوعاتی شورای اسلامی شهر خوی برگزار شد

رئیس شورای اسلامی شهر خوی در نشست مطبوعاتی شورای شهر با تشریح اقدامات و پروژه های شورا و شهرداری در جمع اهالی رسانه اظهار داشت: اهالی رسانه نماینده خرد جمعی و افکار عمومی جامعه هستند و رسالت سنگین این طیف پر تلاش، ارزش معنوی کم نظیری دارد و باید قدردان همت و پشتکار اهالی رسانه در انعکاس خدمتگزاری مجموعه دست اندرکاران شهر بود.

غلامعلی شریف افزود: با توجه به نزدیکی روزهای پایانی سال اول دوره پنجم شورای اسلامی شهر نیاز به ارائه گزارش های لازم برای اهالی رسانه و شهروندان بود بر همین اساس باید گفت طی ۱۱ ماه گذشته ۲۱۲۵ نامه  وارده در  دبیرخانه شورای شهر ثبت شده و ۱۲۲۶ نامه از سوی شورای شهر صادر شده است.

وی گفت: ۱۵۸ جلسه در طول ۱۱ ماهه گذشته در شورای شهر تشکیل شده که  از این تعداد ۹۶ جلسه رسمی و فوق العاده بوده و ۶۲ جلسه نیز از سوی کمیسیون های تخصصی شورای شهر تشکیل شده است.

رئیس شورای شهر خوی افزود: اعضای شورای دوره پنجم به اتفاق با دوری از فضای کار سلیقه ای، برنامه محوری را در تمامی اقدامات شهرداری مورد تاکید قرار دادند و تلاش کردیم تا در این چهارچوب نسبت به تشکیل جلسات مستمر برای بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری اقدام کرده و بودجه ای با ویژگی واقع گرایانه تصویب کنیم.

وی گفت: بودجه مصوب برای سال ۹۷شهرداری خوی  ۸۵میلیارد تومان بوده که از میزان۴۵ میلیارد تومان برای بخش عمرانی و ۴۰میلیارد تومان برای بخش هزینه های جاری اختصاص یافته و در چهارماهه اول سال ۱۳ میلیارد تومان از این بودجه محقق شده است.

شریف با اشاره به بخشی از پروژه های عمرانی شهرداری خوی اضافه کرد: کمربندی ضلع غربی شهر به لطف الهی و تلاش های صورت گرفته برای توافق با فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به همراه تقاطع غیر همسطح آیت الله خویی(ره) امروز در حال اجراست و با توجه به بازدید های مستمر و پیگیری مداوم شورای شهر و همت مجموعه شهرداری با پیشرفت فیزیکی خوبی در دست اجراست.

رئیس شورای شهر خوی اضافه کرد: احداث الِمان تپه شهدای معظم گمنام در حال اجرا بوده و این پروژه ارزشمند جایگاه ویژه ای برای شورای شهر خوی دارد چراکه آغاز این پروژه معنوی همزمان با ابتدای فعالیت شورای دور پنجم بوده و مسیر ارتباطی تپه شهدای گمنام با پروژه پارک دلگشا نیز مراحل زیرسازی خود را طی کرده است.

وی تصریح کرد: پروژه باغ تاریخی دلگشا پروژه ای مهم و ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد فضای مناسب شهری، تفریحی، گردشگری است و این پروژه قابلیت استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری بخش خصوصی را دارد و امیدواریم با اجرای این پروژه گام خوبی در حوزه جذب گردشگر برداریم  چرا که این باغ بر اساس طراحی باغ های ایرانی صورت می گیرد و عمارت قدیمی  نیز بازسازی خواهد شد.

شریف گفت: تجهیز پارک های سطح شهر به امکانات و تجهیزات بازی کودکان برای استفاده خانواده ها یکی دیگر از پروژه هاییست که در دست اجرا بوده و موجب ایجاد سلامت جسمی و نشاط روحی کودکان خواهد بود.

رئیس شورای شهر خوی همچنین اضافه کرد: ساماندهی بلوار آیت الله خویی(ره) در بخش های زیرسازی، جدولگذاری و تعریض اجرا شده و بخشی از پروژه در حال اجراست و قطعا اجرای این پروژه در راستای ساماندهی ورودی های شهر خواهد توانست جلوه خوبی به ورودی شهر از حد فاصل پلیس راه تا پل خاتون ایجاد نماید.

وی در  پاسخ به سوالات خبرنگاران و اهالی رسانه اذعان داشت: مدیریت واحد شهری از جمله مسائلی است که در صورت تحقق خواهد توانست بخشی از مشکلات موجود در معابر را مرتفع سازد چرا که همسویی خدمات قابل ارائه  با برنامه ریزی لازم از سوی نهادهای خدمات رسان با شهرداری در مدیریت واحد شهری شکل می گیرد و از اجرای پروژه های روزمره و مجدد در معابر جلوگیری می شود.

شریف همچنین گفت: حفظ انسجام و همدلی اعضای شورای شهر و جلوگیری از بروز دغدغه های حاشیه ای از مهمترین اولویت های دوره پنجم بوده و این انسجام هم در بین اعضا، هم بین شورا و شهرداری و هم بین شورا و سایر نهادهای خوی همواره برقرار بوده و قابل تقدیر است.

وی در بخش دیگری از پاسخ به سوالات اهالی رسانه گفت: شورای شهر و تولیت شمس با همکاری تنگاتنگ و مستمر تلاش       می کنند تا همایشی در خور شان و اهمیت جایگاه شمس برگزار شود چرا که شمس یکی از بزرگترین شخصیت های فراملی است که میتواند در توسعه منطقه و شهر خوی تاثیر بسزایی داشته باشد.

شریف در پایان گفت: موفقیت هر انسان در هر جایگاهی به میزان صداقت، خدمت صادقانه، رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی و اخلاص در عمل وی بستگی دارد و امیدوارم همه در مسیر شکوفایی شهر فرهنگی خوی گام برداریم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری خوی

    منبع خبر

    شهرداری خوی

    شهرداری خوی

    شهرداری خوی یک شهرداری در شهر خوى می باشد

      نظرات